کد خبر: 1032920
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری
همزمان با دهه فاطمیه، دهه بصیرت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده ۷۵۰ عنوان برنامه در سپاه قمربنی هاشم (ع) اجرا می‌شود.

 به گزارش جوان به نقل از روابط عمومی سپاه استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرگزاری های استان، به تشریح برنامه های گرامیداشت دهه فاطمیه، دهه بصیرت و سالگرد شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و اربعین دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده پرداخت.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این نشست با اشاره به مناسبت های مختلف دیماه، تبیین موضوعات دی از جمله؛ دهه فاطمیه، دهه بصیرت، ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی را از رسالت های اصحاب رسانه برشمرد.

سردار اکبری، افزود: دشمنان هر زمانی که نقطه ضعفی پیدا کنند به آن کشور حمله می کنند و وقتی نمی توانند کاری انجام دهند دست به ترور می زنند.

وی ادامه داد: در فتنه 88 به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند. دشمن احساس کرده بود اختلافات، دوگانگی و دو قطبی در کشور ما وجود دارد. لذا برای بحث انتخابات برنامه ریزی کرده بود تا با ایجاد فتنه و اختلافاتی که بین کاندیداها بود به هدف برسد. نظام هم با این ها مدارا کرد و حضرت آقا علاوه بر جلسات اختصاصی و همچنین علنی و رسانه ای بصیرت دهی کردند و ملت راه خود را از فتنه گران و معاندین جدا نمود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: مردم استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری، در دیماه 88 هم پیشتاز بودند و قبل از دیگر نقاط کشور در روز هشتم دیماه به میدان آمدند و نسبت به ولایت و آرمان های انقلاب اعلام وفاداری کردند که از افتخارات ماندگار این استان است.

سردار اکبری، در ادامه با اشاره شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی طی حمله تروریستی ارتش تروریست آمریکا به دستور رئیس جمهور آن کشور در عراق، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران نبود، بلکه ایشان متعلق به جهان اسلام بود و هم در زمان حیات و هم بعد از شهادتش افتخار و پیروزی آفرید.

وی، خدمت رسانی 40 ساله شهید سلیمانی به جهان اسلام و مسلمین و مستضعفین در داخل و خارج از کشور را علت محبوبیت ایشان نزد عموم مردم دانست و افزود: حضور میلیونی مردم عراق و ایران در تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری اولین سیلی بود که به گوش دشمنان نواخته شد و حمله موشکی به عین الاسد دومین سیلی به آنها بود، که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری به صورت مستقیم به مواضع آمریکا حمله نکرده بود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، خروج آمریکایی ها از منطقه را اولین انتقام دانست و دومین انتقام را مربوط به عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی عنوان کرد.

سردار علی محمد اکبری، گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا، امکان برگزاری برنامه های گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی و دهه بصیرت و دهه فاطمیه در شرایط حقیقی و برپایی اجتماعات باشکوه امکان پذیر نیست ولی انتظار می رود اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش با فضاسازی محیطی و نصب پوسترهای این شهید بزرگ یاد و خاطره شهدای مقاومت را زنده نگهدارند.

وی افزود: سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز از این امر غافل نشده و در این راستا برنامه هایی حول محور تبیین مکتب شهید سلیمانی و بصیرت افزایی در دهه بصیرت پیش بینی شده که بالغ بر 750 عنوان در قالب 25 محور کلی در رده های تابعه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و نواحی مقاومت بسیج   در شهرستان های 10 گانه ی استان چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.

سردار اکبری، با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: 13کمیته تخصصی در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام پیگیر برنامه های پیش بینی شده هستند که در 4بستر تبلیغی، فضاسازی محیطی، رسانه ای، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، به تبیین شخصیت حقیقی و حقوقی حاج قاسم سلیمانی می پردازند.

وی، ابعاد ناشناخته شخصیت حاج قاسم سلیمانی را یادآوری کرد و گفت: سالیان درازی طول می کشد تا برای همگان ابعاد ناشناخته شخصیت حاج قاسم سلیمانی آشکار شود و خدمات ایشان را همه بدانند.

سردار اکبری، راهبردهای برنامه های گرامیداشت دهه فاطمیه، دهه بصیرت، سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده را برشمرد و گفت: برنامه های هنری، سرودهای پاتوقی، کمپین و پویش ها و هشتگ های مجازی، فضاسازی محیطی، بروزرسانی تابلوهای تبلیغاتی شهری، دل نوشته، تولیدات تصویری، رونمایی از 3کتاب با محوریت حاج قاسم سلیمانی، مسابقات فرهنگی، جشنواره ادبی و شعر و داستان، رزمایش کمک مؤمنانه و اقدامات جهادی برای خدمت رسانی به محرومان از راهبردهای برنامه های این ایام در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم، ارسال کمک های مؤمنانه به مناطق محروم استان، اهدای خون با حضور پاسداران و بسیجیان، نشست های روشنگری مجازی و اجرای طرح ثامن با هدف بصیرت افزایی و نمایشگاه های مجازی از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه بصیرت همزمان با دهه فاطمیه و سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده است.

سردار اکبری، با اشاره به این نکته که یکی از اصلی ترین بنیان گذاران موکب های اربعین حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: بهتر است موکب های اربعین برای خدمت رسانی به مردم و همچنین جمع آوری کمک های خیران برای حمایت از محرومان در این ایام فعال شوند و هیئت های مذهبی نیز به صورت مجازی برنامه های معنوی را در دستور کار قرار دهند.

وی، با بیان خاطراتی از دوران هم رزمی خویش با سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت(سوریه) اظهار کرد: اقناع رزمندگان قبل از عملیات از ویژگی های شهید سلیمانی بود که در دوران دفاع مقدس نیز شاهد این مسئله بودیم.

سردار اکبری، افزود: از نظر شهید سلیمانی دو نوع مرگ وجود دارد که یکی اختیاری و دیگری اجباری است  و ایشان همواره می گفتند شما مرگ اختیاری را که همان شهادت است انتخاب کنید زیرا خریدار زیادی دارد و اولین خریدارش خداست.

وی، احترام به زیردستان، توجه ویژه به مهمانان ازجمله رزمندگان افغانستانی، پاکستانی، و نیروهای حزب الله لبنان و سوریه در جمع مستشاران ایرانی، توجه ویژه به ریزترین مسائل شرعی و نماز اول وقت را از دیگر ویژگی های سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به ایمان، تقوا، شجاعت، بصیرت و محبوبیت شهید سلیمانی، گفت: همه در روز قیامت به جایگاه حاج قاسم سلیمانی غبطه خواهند خورد.

سردار اکبری، تصریح کرد: دشمنان حاج قاسم را بهتر از ما شناخته بودند و ترور ایشان بیانگر این مسئله است؛ زیرا ابهت ابرقدرتها و کسانی که خود را کدخدای دنیا می دانستند را شکست.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در پاسخ به سوالات خبرنگاران موفقیت طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا در استان چهارمحال و بختیاری را موفق دانست و از کاهش 40 تا 50 درصدی آمار مراجعان به بیمارستان ها و مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در پی اجرای این طرح و محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: تیم های مراقبت، نظارت و حمایت در قالب طرح شهید سلیمانی همچنان فعال هستند .

سردار اکبری، از جمع آوری و توزیع بیش از 75میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان چهارمحال و بختیاری از بدو شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به امکانات سپاه و طبق تفاهم نامه های بسیج سازندگی با کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضفعان، به ارزش بالغ بر 40 میلیارد تومان در زمینه مشاغل زودبازده و ایجاد اشتغال برای مددجویان و متقاضیان نیازمند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: در مکتب حاج قاسم سلیمانی باید حداقل یکی از شاخصه های ایشان همچون، نماز اول وقت، ولایتمداری، مردم داری و مردم نوازی، خوش اخلاقی، خوش رفتاری و ... را الگوی خود قرار دهیم .

وی در پایان از اصحاب رسانه خواست به معرفی شهدای مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری نیز بپردازند و با تقدیر از مستند صدا و سیمای استان با عنوان" خیابان های شهر من" که به سیره شهید علیرضا جیلان از شهدای مدافع حرم چهارمحال و بختیاری پرداخته و در تولیدات کشوری حائز رتبه برتر شده بود،  فقدان حاج قاسم سلیمانی را خسران بزرگ برای جهان اسلام دانست و گفت: خدمات حاج قاسم هم هنوز ناشناخته مانده و به مرور زمان نسل های آینده با مشاهده اسناد این خدمات را مشاهده خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر