کد خبر: 1032399
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و ۵ بیمار جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی شاهد کاهش آمار مرگ و میر و میزان بستری‌های کرونایی در استان هستیم.

وی با اشاره به این که امیدواریم این میزان را بتوانیم به صفر برسانیم بیان کرد: داغدار شدن خانواده‌ها موضوعی است که برای کادر درمان و پرستاران نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در این زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: همکاری همه‌جانبه اکثریت اصناف و نیز اعمال محدودیت‌ها روند رو به تعادلی را پیش روی استان قرار داده و انتظار می‌رود با تداوم این وضعیت اردبیل به وضعیت زرد و سفید برسد که این یک خواسته مهم برای ما است.

حبیب‌زاده ادامه داد: انتظار می‌رود بهبودیافتگان نسبی مراحل نقاهت خود را در قرنطینه خانگی سپری کنند و تا سلامتی کامل در خانه بمانند تا احتمال ناقل بودن این بیماری به حدأقل برسد و در این زمینه بتوانیم به هدف قطع زنجیره انتقال ویروس جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: با توجه به حاکمیت هوای سرد در استان انتظار ما این است که با اقدامات اساسی و لازم از خستگی کادر درمان کاسته شود و بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط مطلوبی را در استان برای هم‌استانی‌هایمان رقم بزنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر