کد خبر: 1032105
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۵۴۶ هزار مبتلا در جهان، مجموع شمار مبتلایان به ۷۷ میلیون و ۱۷۲ هزار نفر رسید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۷۷ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۷۳ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۴۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۵۴ میلیون و ۸۹ هزار و ۶۸۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۸۳ هزار و ۲۲۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۳۲۴ هزار و ۸۶۹ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۴ هزار و ۵۸۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۵۶ هزار و ۲۴۸ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۴۵ هزار و ۸۴۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۵ هزار و ۴۴۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۸۶ هزار و ۷۷۳ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۲ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۳۷۷، ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۳۵۴، ۲ میلیون و ۴۰ هزار و ۱۴۷، ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۶۰۱ و یک‌میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۸۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های اسپانیا با یک‌میلیون و ۸۱۷ هزار و ۴۴۸ مبتلا و آرژانتین نیز با یک‌میلیون و ۵۴۱ هزار و ۲۵۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۱۰ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۲، ۹ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۱۱ و ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۸۰۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
 
جدیدترین آمار جهانی کرونا دوشنبه ۱ دی ۹۹
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار