پارکینگ‌های خودروخوار ۲ هفته مهلت دارند
کد خبر: 1030225
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004K0X
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به خودرو سازان:
بی انضباطی دوقلو‌های خودرو‌ساز در کشور موجب شده تا به رغم برخورداری این خودروسازان از یک بازار انحصاری، اما در انجام تعهدات و همچنین تولید خودروی کیفی کوتاهی کنند، در همین راستا رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: طی دو هفته تمام خودرو‌های مستقر در پارکینگ‌ها در راستای ایفای تعهدات خودروسازان باید به متقاضیان عرضه شده و نتیجه آن به سازمان بازرسی کل کشور گزارش شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش جوان، بی‌انضباطی در حوزه تولید و انجام تعهدات دوقلوی‌های خودرو‌ساز یعنی گروه خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا هم وضعیت آشفته‌ای در داخل این خودروسازی‌ها ایجاد کرده‌است و هم اینکه بازار خودرو با آشفتگی مواجه شده است، در این میان بین نرخ تولید کارخانه و بازار چنان فاصله‌ای شکل گرفته‌است که دیگر نرخ‌گذاری‌های شورای رقابت هم ناکارا به نظر می‌آید، از همین رو ایده عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده است. البته واردات خودرو با هدف رقیب تراشی برای خودروسازان داخلی نیز مطرح است.

سیاست‌گذاری در حوزه خودروسازی به هر شکل که باشد ایران‌خودرو و سایپا با وجود زیان انباشته کلی تعهد به پیش خرید‌کنندگان خودرو دارند که باید آن‌ها را به عمل آورند.

در همین رابطه نشست بررسی مشکلات خودرو‌های ناقص و تجاری مستقر شده در پارکینگ خودروسازان با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مدیران دو شرکت خودروساز مطرح، معاونان بانک مرکزی، گمرک و مدیرانی از ناجا، محیط زیست، استاندارد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست با تأکید بر اینکه تصور مدیریت بازار به منظور سود بیشتر توسط خودروسازان در افکار عمومی وجود دارد، گفت: به رغم تحریم‌ها به خصوص در حوزه هسته‌ای، نظامی و دفاعی شاهد پیشرفت‌های حیرت‌آوری هستیم، ولی در حوزه خودرو این وضعیت ملاحظه نمی‌شود.

بدبینی جامعه به خودروسازان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا التهاب بازار خودرو کاهش یابد، افزود: این تلقی در جامعه وجود دارد که می‌خواهند عمداً خودرو‌ها را کف پارکینگ‌ها نگه دارند تا افزایش قیمت پیدا کند یا شورای رقابت را مجبور به افزایش قیمت کنند که این مسئله منجر به بدبینی در جامعه شده است.

وی در خصوص قطعات وارداتی صنعت خودرو با طرح این سؤال که آیا امکان تولید این قطعات در داخل نیست تا وابستگی به خارج کمتر و قطع شود، تصریح کرد: اگر توانسته‌ایم بالای ۹۰‌درصد از قطعات را داخل کشور تولید کنیم، چطور با وجود ۵‌هزار شرکت دانش‌بنیان، بخشی از این قطعات وارداتی قابل تولید در داخل نیست؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص افزایش تقاضای خودرو در کشور گفت: اگر تولید باشد و عرضه نیز به موقع صورت بگیرد، جو روانی حاکم در جامعه در تقاضا کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به تشکیل این نشست، هدف از برگزاری آن را بررسی علل وجود خودرو‌های ناقص در کف پارکینگ، عدم تحویل خودرو‌های تجاری‌سازی شده به متقاضیان و همچنین بررسی مشکلات خودروساز‌ها در این زمینه برشمرد.

وی گفت: طبق آماری که داریم یکی از خودروسازان حدود ۳۱‌هزار‌خودرو آماده تحویل به مشتریان دارد و به نظر می‌رسد، چون ناوگان حمل و نقل مشکل دارد، این امر صورت نمی‌گیرد.

۲۰ هزار خودرو معطل شماره‌گذاری

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با طرح این سؤال که مشکل نیروی انتظامی در شماره‌گذاری چیست، اظهار داشت: حدود ۲۰‌هزار خودروی تولیدی توسط دو خودروساز کشور، معطل پلاک و شماره‌گذاری است.

اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور نیز ضمن ارائه گزارش و بیان آماری از وضعیت خودرو‌های تولید شده ناقص در کف کارخانه مربوط به خودروسازان، به تعداد خودرو‌های شماره‌گذاری نشده به رغم فاکتور شدن، خودرو‌هایی که به واسطه مشکلات حمل هنوز به متقاضیان تحویل نشده‌اند، اهم قطعات کسری خودرو‌های تولیدی و سهم هر یک از قطعه‌سازان در این خصوص اشاره کرد.

همچنین مدیران دو شرکت خودروسازی کشور، وابستگی به برخی قطعات وارداتی، مشکل در تأمین ثبت سفارش ارز، افزایش هزینه حمل و برخی مشکلات در حوزه زیست‌محیطی و گمرک را دلیل اصلی مشکلات و عدم به‌موقع عرضه خودرو اعلام داشتند.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به اینکه اخیراً مجوز گمرک اختصاصی ایران‌خودرو اخذ شده و به شکل حمل‌ونقل ریلی نیز خودرو‌ها حمل خواهند شد، گفت: ان‌شاءالله تا آخر آذر خودرو‌ها از پارکینگ فروش خارج می‌شوند.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز با تأکید بر ضرورت استفاده از کفی‌های مخصوص حمل و نقل خودرو در کشور، به مشکلات مطرح شده از سوی سازمان محیط‌زیست در خصوص ساندرو‌های تولیدی که از قطعات منفصله مستقر در گمرک صورت پذیرفته بود، اشاره کرد. در این نشست سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا نیز اعلام کرد: فرایند شماره‌گذاری به‌صورت سیستمی است و پلیس راهور قادر است روزانه ۲۰‌هزار دستگاه خودرو را شماره‌گذاری کند.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه شبرنگ پلاک خودرو‌ها وارداتی است، درخواست داشت چنانچه شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه با پلیس همکاری کنند، برخی از مشکلات در این مقوله نیز مرتفع خواهد شد.

حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز اعلام کرد خودرو‌های انباشتی طی دو هفته آینده حمل خواهد شد.

نماینده بانک مرکزی درخصوص درخواست افزایش مدت زمان ارائه تعهد ارز توسط خودروسازان گفت: اگر صنایعی درخواست زمان بیشتری بابت ارائه تعهد ارزی دارند، با موافقت وزارت صمت اقدام می‌کنیم.

در این نشست، نماینده گمرک در خصوص مشکلات پیش‌آمده در ارتباط با یکی از قطعه‌سازان عمده در سیستم قضایی و عدم ترخیص قطعات این شرکت از سوی گمرک بیان داشت: ترخیص این قطعات طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

اولتیماتوم آخر

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان به بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد تا تمام موارد مطرح در جلسه مورد مطالبه قرار گیرد، خطاب به خودروسازان گفت: طی دو هفته تمامی خودرو‌های مستقر در پارکینگ‌ها که مشکلاتشان در جلسه مطرح شد، در راستای ایفای تعهدات خودروسازان باید به متقاضیان عرضه شده و نتیجه آن به سازمان بازرسی کل کشور گزارش شود.

با توجه به اینکه تاکنون وعده‌های زیادی برای عرضه خودرو‌های موجود در پارکینگ خودروسازان به جامعه ارائه شده از این رو انتظار می‌رود سازمان بازرسی پایان ماه جاری در رابطه با عرضه خودرو‌ها به افکار عمومی گزارش دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
سلام
دو هفته که سهل است شما 2000 هفته هم فرصت بدهید و هر چه دستور بدهید مافیای خودرو نخواهد گذاشت که مردم طعم ارزانی را بچشند .در واقع حیات خلوت دولت خودرسازها پتروشیمی ها و شرکت های بزرگ است تا از این طریق پول مردم بدبخت رو از کفشان خارج کنند.این شیوه سالیان سال است که در حال اجرا است و هیچ کسی تا کنون موفق نبوده و یا حتی نخواسته جلوی آن را بگیرد .پس چرا مهلت .بهترین کار بازداشت و اخراج نمامی مدیران ایران خودرو و سایپا است .این شرکت ها نیاز به این همه مدیر ندارند. شما با تنها با 3 مدیر و بقیه کارگر میتوان این خودرو ساز را اداره کرد بدون نیاز به معاون و مدیران بی خود دیگر.
در ضمن مدیران ایران خودرو و سایپا حقوق های بسیار بالایی میگیرند که از جیب مردم در حال پرداخت هست.در سنوات گذشته که یکی از دوستان در انجا ساغل بود میگفت در پایان سال خودر پارس و یا سوزوکی بر حسب پست به مدیران بعنوان پاداشو هدیه داده میشد.به مدیران ایمیدرو و ایدرو و معاونان وزیر حواله های رایگان خودر به عنوان هدیه داده میشد از پول مردم باید این کارخانجات بسته شوند تا منشا فساد حذف شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار