کد خبر: 1029747
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تهدید تلویحی نخست‌وزیر این رژیم به برگزاری انتخابات، گفت که حزب میانه‌رو آبی- سفید به انحلال پارلمان رأی خواهد داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنی گانتس که علاوه بر وزیر جنگ، شریک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر در دولت رژیم صهیونیستی است، علاوه بر اعلام موضع حزبش، از نتانیاهو خواست اطمینان دهد دولت به بودجه رأی می‌دهد تا شهروندان در ماه مارس پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

در صورت انحلال کنست، انتخابات پس از ۹۰ روز برگزار می‌شود. گانتس در حالی نتانیاهو را تهدید کرد که پیش‌تر، نتانیاهو گفته بود که اکنون زمان انتخابات نیست، بلکه زمان اتحاد است و تأکید کرده بود که طبقه سیاسی باید در برابر اپیدمی کووید ۱۹ متحد شود.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون دولت فعلی را «بد‌ترین در تاریخ اسرائیل» توصیف کرده و خواستار رأی‌گیری در مورد انحلال کنست شده است؛ این به معنای فراخوان انتخابات جدید است که پس از سه نظرسنجی در دو دوره کمتر از دو سال برگزار می‌شود.

کارشناسان معتقدند که گانتس با حمایت از رأی انحلال کنست لزوماً به دنبال برگزاری انتخابات نیست بلکه می‌خواهد فشار بیشتری به نتانیاهو وارد کند تا ائتلاف بین آن‌ها احیا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار