کد خبر: 1029745
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
امضای توافق عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و متعاقب آن برقراری پرواز‌های مستقیم بین دو طرف ذوق‌زدگی مقامات تل‌آویو را به همراه داشته است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز به فرود اولین پرواز تجاری این رژیم در فرودگاه دبی واکنش نشان داد و آن را روزی تاریخی توصیف کرد. این در حالی است که با افتتاح نخستین مدرسه یهودی در دبی در سال آتی میلادی روابط دو طرف بیش از پیش تقویت خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که موج واکنش‌ها به عادی‌سازی اعراب با رژیم صهیونیستی کماکان ادامه دارد مقامات عربی و صهیونیستی روابط سیاسی و اقتصادی خود را روز به روز تقویت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سه شنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به اولین پرواز تجاری رژیم صهیونیستی به شهر دبی در امارات گفت: «با خلبان اولین پرواز تجاری اسرائیل که امروز در فرودگاه دبی فرود آمد تماس گرفتم و به او تبریک گفتم.» وی افزود: «به این خلبان گفتم امروز یک روز «تاریخی» است. به صلح نزدیک شدید و ثمره‌های آن را می‌بینیم. به مناسبت فرود آمدن‌تان در دبی به لطف معاهده صلحی که امضا کردیم و به زودی تعداد بیشتری از آن را امضا خواهیم کرد، دست می‌زنم.» اولین پرواز تجاری رژیم صهیونیستی به امارات سه شنبه از فرودگاه بن‌گوریون بلند شد و ۱۷۰ مسافر را به دبی منتقل کرد.» بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، شرکت «یسرایر» روزانه سه پرواز به امارات خواهد داشت. شرکت «ارکیاع» نیز روزانه دو پرواز به دبی خواهد داشت و شرکت «ال‌عال» طی هفته آتی پروازهایش را به دبی آغاز خواهد کرد. براساس این طرح شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی ۴۰ پرواز در هفته به امارات خواهند داشت. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم دیروز اعلام کرد، به زودی برای افتتاح سفارت این رژیم به منامه می‌رود. به گزارش روزنامه عربی۲۱، گابی اشکنازی، در دیدار با زاید الزیانی، وزیر صنعت و تجارت و گردشگری بحرین که در رأس هیئتی عالیرتبه به اراضی اشغالی سفر کرده، گفت: هر سفری یک گام دیگر به سمت آینده‌ای بهتر برای تمام منطقه است. الزیانی از سفر قریب‌الوقوع اشکنازی استقبال کرد و گفت: «منتظر استقبال از شما و شهروندان اسرائیلی در بحرین هستیم. می‌خواهیم به زودی پرواز‌های مستقیم به اسرائیل داشته باشیم.» رژیم‌های مرتجع عرب که از نفوذ منطقه‌ای ایران ترس و واهمه دارند، درصدد هستند با نزدیک شدن به اسرائیل، ائتلاف جدیدی علیه ایران در منطقه تشکیل دهند. ائتلاف جدید علیه ایران، با برنامه‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا انجام شد تا فشار‌ها علیه ایران را تشدید کرده و این کشور را به پای میز مذاکره بیاورد، اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید و ترامپ بدون اینکه به هدف خود برسد کمتر از دو ماه دیگر کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

تأسیس مدرسه یهودی در دبی

مناسبات اعراب با اسرائیل تنها به مسائل سیاسی و اقتصادی ختم نمی‌شود بلکه صهیونیست‌ها سعی دارند روابط فرهنگی خود را نیز با اعراب تقویت کنند. به گزارش شبکه روسیا الیوم، وزارت گردشگری و «جوامع دور از وطن» رژیم صهیونیستی روز چهار شنبه از تأسیس نخستین مدرسه یهودی در سال آتی میلادی در دبی در چارچوب تلاش‌ها برای تقویت وضعیت اتباع یهودی در امارات خبر داد و این امر پس از توافق بر سر برقراری روابط دیپلماتیک کامل بین رژیم صهیونیستی و امارات صورت گرفته است. وزارت اطلاع رسانی و «جوامع دور از وطن» رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اعلام کرد، دانش‌آموزان تمامی موارد آموزشی را در این مدرسه جدید آموزش خواهند دید. پیش‌بینی می‌شود در سایه افزایش تعداد اتباع یهودی، ۲۹۹ دانش آموز به این مدرسه ملحق شوند. این اقدام از طریق سازمانی که به نمایندگی از این وزارتخانه برای گسترش تعلیم و آموزش یهودیان در تمامی نقاط جهان فعالیت می‌کند، اجرا خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار