کد خبر: 102930
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۸
وزیر خارجه ترکیه عنوان کرد:‌

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، احمد داود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت:‌ ما امیدواریم اوضاع غزه بهبود بیابد و شرایط در یک روند دیپلماتیک قرار بگیرد.
وی تأکید کرد: در غیر این صورت روابط میان ترکیه و اسراییل روبه بهبود نخواهد رفت و دلیل اینکه نام اسراییل را از عملیات نظامی «عقاب آناتولی» حذف کرده‌ایم این است که رفتار نادرست خود را نسبت به غزه ادامه می‌دهند.
مانور نظامی عقاب آناتولی در پنج سال اخیر همواره با مشارکت رژیم صهیونیستی برگزار شده است که ششمین دور آن قرار بود از 12 تا 23 اکتبر برگزار شود.
آمریکا، ایتالیا و ترکیه که از اعضای ناتو هستند، قرار بود به همراه رژیم صهیونیستی در این مانور شرکت کنند که ترکیه نام تل آویو را حذف کرد و در نتیجه آن آمریکا و ایتالیا از حضور در مانور کناره‌گیری کردند.
البته سخنگوی سفارت آمریکا در آنکارا گفته است که واشنگتن و هم پیمانانش فقط حضور دراین مانور را به تأخیر انداخته‌اند و از آن انصراف نداده‌اند.
روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه در این باره نوشت که سران رژیم صهیونیستی در پی حذف این رژیم از رزمایش مشترک با ترکیه، نسبت به افزایش تنش در رابطه با آنکارا ابراز نگرانی کرده و تلاش دارند تا مانع تشدید تنش در روابط طرفین شوند.
آنکارا تل آویو مدت‌هاست با هم پیمان و روابط استراتژیک داشته‌اند، اما از سال 2003 و در پی حاکمیت حزب اسلامی «عدالت و توسعه» به رهبری رجب طیب اردوغان این روابط به سردی گراییده است.
مقامات رژیم صهیونیستی حتی از این مسأله هراس دارند که آنکارا با فاصله گرفتن از تل آویو به سمت جمهوری اسلامی ایران گرایش بیشتری پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار