کد خبر: 1029262
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
معاون بین‌الملل قوه قضائیه تأکید کرد
علاوه بر ظرفیت داخلی، از تمام ظرفیت‌های فراملی به ویژه از ظرفیت‌های سازمان ملل، شورای حقوق بشر، گزارشگران موضوعی حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر برای دادخواهی، پیگیری و تعقیب عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده بهره خواهیم گرفت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در برنامه تلویزیونی «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما، در پاسخ به اینکه چرا دانشمندی که در عرصه علمی فعالیت می‌کند هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: غربی‌ها به دلیل اینکه نمی‌توانند استقلال ملت ایران را تاب بیاورند دست به جنایاتی مانند ترور می‌زنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از کلیدواژه‌های مهم در شعار‌های مردم کشورمان بحث استقلال بود. به محض اینکه این بحث مطرح شد کشور‌های بزرگ مقابل ما صف‌آرایی کردند و حتی کشور‌هایی که تا قبل از این با ایران عادی برخورد می‌کردند نیز قراردادهای‌شان را با ما فسخ کردند و استقلال بهانه این اقدامات بود.

دبیر ستاد حقوق بشر با تأکید براینکه از دید غربی‌ها ترور، مکمل پروژه تحریم و مجازات ملتی است که تحریم بر آن‌ها اثر نکرده، گفت: ترور شهید فخری‌زاده، مجازات یک فرد نیست؛ بلکه مجازات یک ملت است. قدرت‌های غربی نمی‌خواهند هیچ عرصه‌ای از استقلال را در دنیا ببینند و جرم مردم ایران این است که بابت استقلال خود باید هزینه بدهند.

باقری‌کنی در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدام قوه قضائیه و اینکه ستاد حقوق بشر چه واکنشی در قبال این ترور خواهد داشت، تصریح کرد: در عرصه قضایی ابتدا باید اطلاعات لازم و تحقیقات کافی انجام شود تا عاملان و آمران به طور دقیق شناسایی شوند و سپس، همان‌طور که رئیس قوه قضائیه بر پیگیری این موضوع تأکید کردند، این ترور در ساحت بین‌المللی پیگیری خواهد شد. وی با بیان اینکه از همان ساعات نخست پس از ترور، اقدامات حقوق بشری آغاز شده، گفت: از تمام ظرفیت‌های فراملی به ویژه از ظرفیت‌های سازمان ملل، شورای حقوق بشر، گزارشگران موضوعی حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر برای دادخواهی استفاده می‌کنیم. همچنین از ظرفیت‌های حقوق بشری دوجانبه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای پیگیری و تعقیب این جنایت بهره خواهیم گرفت؛ چرا که این اقدام ددمنشانه و جنایتکارانه یکی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار