کد خبر: 1028954
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
همزمان با هفته بسیج، هفتمین مرحله رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه نیز در استان‌های مختلف کشور برگزار شد. زنجانی‌ها ۲۳۳ هزار بسته معیشتی را آماده کرده و به همراه ۱۱ هزار بسته بهداشتی و هزاران پرس غذای گرم به یاری خانواده‌های محروم و روستاییان و حاشیه‌نشین‌ها رفتند و در قزوین، تاکستانی‌ها در این مرحله از رزمایش ۳ هزار بسته معیشتی را به همراه ۴۰ فقره جهیزیه، تقدیم آسیب‌دیدگان از کرونا و زوج‌های جوان کردند.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: هفتمین مرحله رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه در مناطق مختلف ایران در حالی برگزار شد که همزمانی این مرحله با هفته بسیج، شور و حال خاصی به آن داده بود. در هفته‌ای که گذشت، یکبار دیگر مؤمنان قدم پیش گذاشته و به یاری هموطنانی رفتند که بر اثر شیوع بیماری کرونا کسب و کارشان دچار مشکل شده و به همین خاطر زندگی‌شان آسیب دیده است. همچنین خانواده‌های محروم و نیازمند هم از این کمک‌ها بی‌نصیب نمانده و با رسیدن بسته‌های معیشتی به دستشان، سفره‌هایشان رنگین شد.

کمک‌رسانی به روستاییان و حاشیه‌نشینان

در این مرحله از رزمایش، زنجانی‌ها سنگ تمام گذاشتند و به همت سپاه استان، مجموعاً در کل شهرستان‌هایش ۲۳۳ هزار بسته معیشتی را آماده کرده و به دست نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا رساندند؛ که این پایان کار نبود و آن‌ها با توزیع ۱۱ هزار بسته بهداشتی و هزاران پرس غذای گرم به یاری روستاییان و حاشیه‌نشین‌ها شتافتند. در همین رابطه فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به توزیع ۲۳۳ هزار بسته معیشتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومانی در بین زنجانی‌های نیازمند و آسیب‌دیده در بحث کرونا، گفت: «حضور پرشور مؤمنان و خیرین توانست به ما این قدرت را بدهد تا با سربلندی در خدمت هموطنان کم‌برخوردار خود باشیم.» سردار جهانبخش کرمی در خصوص توزیع بسته‌های بهداشتی هم تصریح کرد: «بیش از ۱۱ هزار بسته کامل توزیع شده و به همراه این بسته‌ها برای حاشیه‌نشین‌ها و روستا‌هایی که امکان دسترسی و تأمین امکانات سخت بوده نیز چند هزار پرس غذا ارسال شده است.»

وی با بیان اینکه ۱۰۹ کارگاه تهیه ماسک در مساجد زنجان فعالیت می‌کند و بیش از ۳ میلیون عدد ماسک رایگان بین مردم توزیع شده است، افزود: «۱۲هزار ۵۰۰ نقطه از مناطق شهری و روستایی استان زنجان ضدعفونی شدند.» به گفته این مسئول، ۶ هزار گروه جهادی در استان در راستای مقابله با کرونا به کار گرفته شده‌اند و بیش از ۵ هزار بسته کامل نوشت‌افزار با ارزش هر بسته ۱۴۰ هزار تومان در بین دانش‌آموزان زنجانی توزیع شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان با اشاره به هماهنگی‌های خوب صورت گرفته در خصوص اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، ادامه داد: «همه دستگاه‌ها باید برای اجرای طرح شهید سلیمانی کمک کنند، زیرا اقتدار نظام مطرح است و از طرفی وظیفه داریم برای سلامتی مردم تلاش کنیم.» کرمی با بیان اینکه در بحث کمیته حمایت نیز ۱۳ هزار بسته در قالب این طرح توسط بسیج توزیع شده است و در کمیته عملیاتی نیز کاملاً آماده و هماهنگ هستیم، خاطرنشان کرد: «در بحث نقاهتگاه‌ها نیز این مکان‌ها باید با همکاری سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و هلال‌احمر تحت فرماندهی قرارگاهی شهرستانی، با مدیریت فرماندار شهرستان انجام گیرد.»

اهدای ۴۰ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان تاکستان

در شهرستان تاکستان و با حضور فرمانده سپاه استان، فرماندار و اعضای شورای تأمین مرحله دیگری از رزمایش همدلی و مواسات برگزار و در این مرحله تعداد ۳ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزارتومان که در مجموع با مبلغ ۹۰۰میلیون تومان آماده شده بود، بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا که از قبل شناسایی شده بودند، توزیع شد. همچنین تعداد ۴۰ فقره جهیزیه نیز به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شد تا بتوانند زندگی خود را شروع کنند. گفتنی است تاکنون تعداد ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در سطح شهرستان تاکستان توزیع شده است.

در قائم‌شهر مازندران نیز ۵ هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌های محروم و نیازمندان توزیع شد تا قدری از مشکلات آن‌ها کم و شرایط برایشان قابل تحمل‌تر شود. در همین رابطه فرمانده سپاه قائم‌شهر با بیان اینکه در این مرحله از رزمایش حدود ۵ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، گفت: «در این مرحله از رزمایش که با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات شهر و روستا‌ها انجام گرفت، کمک‌های مردمی در قالب سبد کالا‌های معیشتی به ارزش ۵/ ۱ میلیارد تومان توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان قائم‌شهر جمع‌آوری و به خانواده‌های نیازمند محلات اهدا شد.»

سرهنگ حسین علیزاده، مشارکت مردم و خیران نیک‌اندیش در عمل به منویات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در کمک به نیازمندان را ارزشمند برشمرد و ادامه داد: «شهروندان خیر و مؤمن شهرستان در این مرحله از رزمایش همانند مراحل پیشین با حمایت‌های خداپسندانه‌شان به یاری خانواده‌های نیازمند شتافتند.» وی تأکید کرد: «در رزمایش کمک‌های مؤمنانه این مرحله ۴۰ سری کمک جهیزیه نوعروسان به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ دستگاه تبلت و گوشی تلفن همراه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان بین دانش‌آموزان محروم از تجهیزات آموزشی توزیع شده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار