کد خبر: 1028638
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
نائب رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشریح نتایج گفت‌وگوهای اخیر قاهره گفت، فتح قصد کشاندن حماس به سمت سازش سیاسی را دارد و حماس به این موضوع نه گفته زیرا این تجربه قبلا شکست خورده است.
سرویس بین الملل جوان  آنلاین: «موسی ابومرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، جنبش فتح در مذاکرات اخیر قاهره خواهان برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری سپس ریاستی بود و با برگزاری همزمان آنها مخالفت کرد.

ابومرزوق در گفت‌وگو با کمیته بین‌المللی حمایت از حقوق فلسطینی‌ها «حشد» تصریح کرد: فتح می‌خواهد ما را به حل و فصل سیاسی (سازش) بکشاند و ما به این موضوع نه گفتیم، این تجربه قبلا شکست خورده است.

این عضو ارشد حماس ادامه داد، ازسرگیری هماهنگی امنیتی [رام الله با دشمن]، پرونده آشتی داخلی و نیز وحدت ملی را به شکست کشاند. گزینه دیگری به جز وحدت و شراکت سیاسی وجود ندارد.

ابومرزوق تأکید کرد: تکیه ما بر ملتمان است نه بر هیچ چیز دیگری؛ نمی‌توانیم بر حسن نیت اسرائیل، جو بایدن و جامعه بین‌المللی حساب کنیم.

وی گفت، کرانه باختری نیازمند مقاومت است و این تنها مقاومت است که می‌تواند شهرک‌سازی را متوقف کند و مانع از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود.

ابومرزوق در ادامه افزود: پرونده فلسطین از اولویت‌های دولت جو بایدن نیست بلکه اولویت آن وضعیت داخلی آمریکا، ازسرگیری ائتلاف‌ها و مقابله با بحران‌های روسیه و ایران است، بایدن به دستورکارهای اسرائیل خدمت خواهد کرد اما نه به منظور هرج و مرج، کاری که دونالد ترامپ انجام می‌داد.

وی گفت: وضعیت ما به عنوان فلسطینی‌ها در صحنه بین‌المللی منجر به خشنودی هیچ کسی نمی‌شود زیرا ما (تشکیلات خودگردان) باب به رسمیت شناختن اسرائیل را باز کردیم.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد، منطقه به خود مشغول است و هیچ نشانه واقعی مبنی بر گشایش در بحران‌های منطقه‌ای دیده‌ نمی‎شود؛ اتحادیه عرب کلا غایب شده و تلاش‌‎های زیادی برای ایجاد ائتلاف با رژیم صهیونیستی در منطقه در جریان است.

جنبش‌های فتح و حماس هفته گذشته در قاهره برای آشتی ملی دور هم آمدند اما درست زمانی که برای گشایش در این پرونده ابراز امیدواری شده بود رام‌الله اعلام کرد که هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سر می‌گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار