کد خبر: 1028347
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
وزارت خارجه بلاروس از قصد دولت این کشور برای تحریم شماری از مقامات ارشد اتحادیه اروپا خبر داد.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه بلاروس از تصمیم دولت این کشور برای تحریم شماری از مقامات اتحادیه اروپا خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر ماکی» اظهار داشت که دولت بلاروس قصد دارد ۱۵ تن از مقامات این اتحادیه را تحت تحریم قرار دهد.

وی در اشاره به اقدامات متقابل علیه اتحادیه اروپا گفت: اتحایه اروپا ده‌ها تن از مقامات بلاروس را تحریم کرده است و ما هم قصد داریم لیست تحریمی شامل مقامات ارشد اتحادیه اروپا و رهبران برخی کشورهای اروپایی را داشته باشیم.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان پیش از این اعلام کرده بود که برلین و دیگر اعضای اتحادیه اروپا در حال بررسی راه‌های افزایش اعمال فشار بر بلاروس هستند.

این سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت: دولت آلمان در حال مذاکره با دیگر شرکای اروپایی خود درباره محدودیت‌های بیشتر برای اعمال فشار بر بلاروس است. این محدودیت‌ها شرکت‌هایی را شامل خواهد شد که در نقض حقوق بشر فعالیت دارند.

این در حالیست که در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، هزاران نفر از مخالفان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری این کشور در هفته‌های اخیر با برگزاری تظاهرات در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس به نتیجه این انتخابات اعتراض کرده‌اند.

مخالفان مدعی هستند که انتخابات سالم و شفاف برگزار نشده است.

اتحادیه اروپا رئیس‌جمهور منتخب بلاروس را به عنوان پیروز انتخابات به رسمیت نشناخته و از برخورد دولت بلاروس با معترضان انتقاد کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار