کد خبر: 1027358
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
از زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات امریکا، نرخ ارز، طلا و سکه در مدار نزول قرار گرفت، اما در سایر بازار‌ها چندان خبری از ارزانی نیست و به نظر می‌رسد بازار‌ها صرفاً افزایش نرخ دلار را مشایعت می‌کنند و زمانی که نرخ ارز نزول می‌کند همگان با تعدیل ارز کاهش نرخ نمی‌دهند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز یک‌شنبه ۲۵ آبان ۹۹ با افت یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان، نیم‌سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۴میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

هر اونس طلا در بازار‌های جهانی هزار و ۸۹۰ دلار و ۵۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۳۳۴ تومان است.

خرید و فروش طلا در فضای مجازی امن نیست، مردم مراقب باشند

به نظر می‌رسد افت نرخ‌ها بازار مبادلات ارز، طلا و سکه را در فضای مجازی داغ کرده است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با مهر با بیان اینکه فضای مجازی دارای مزایا و پتانسیل‌های خوبی برای کسب و کار امروزی است، اظهار داشت: طلا یک فلز خاص است و شرایط و معاملات آن در اینترنت و فضای مجازی باید شرایط و قوانین خاص خود را داشته باشد. ابراهیم محمدولی افزود: قوانین و ضوابط مربوط به سایر کالا‌ها را نمی‌توان بر طلا، جواهر و مصنوعات آن وضع کرد و برای تدوین قوانین معاملات طلا در فضای مجازی مسلماً از کارشناسان و خبرگان حوزه طلا و جواهر و فضای وب باید استفاده شود. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به پیگیری‌ها و تدوین قوانین معاملات طلا در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این رابطه جلسات متعددی با اتاق اصناف ایران برگزار شده و توصیه ما به خریداران طلا این است که تا آماده شدن بستر‌های لازم برای خرید و فروش در فضای مجازی از معامله در این فضا خودداری و مصنوعات طلا و جواهر را به صورت فیزیکی تهیه کنند.

محمدولی با اشاره به افزایش تخلفات در بخشی از فضای مجازی و مراجعه برخی مالباختگان معاملات طلا در این فضا به اتحادیه گفت: آنچه در فضای مجازی از یک مصنوع طلا نمایش داده می‌شود با آنچه در واقعیت وجود دارد از حیث وزن و عیار با اختلاف زیادی همراه است؛ لذا باید قوانین و ضوابط معامله در این فضا بسیار جامع و کامل باشد تا مصرف‌کننده و خریداران طلا در این حوزه متضرر نشوند. از این‌رو حساسیت این اتحادیه در این موضوع به خاطر حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. این مقام صنفی در مورد طلای دست دوم نیز تأکید کرد: فروش طلای دست دوم از نظر اتحادیه تخلف صنفی محسوب می‌شود، لذا از مردم خواهشمندیم از خرید طلای دست دوم به علت وجود معضلات متعدد و احتمال متضرر شدن خودداری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: خرید طلای دست دوم مشکلات زیادی را برای خریداران و این صنف ایجاد کرده، در این معاملات احتمال عیار غیراستاندارد و مشکلات حقوقی بسیار زیاد است؛ لذا در صورت بروز هرگونه مشکل اتحادیه قادر به رسیدگی به این شکایات از طرف خریداران نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار