کد خبر: 1026384
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
دلایل مختلف اسکوچیچ برای دعوت نشدن ستاره‌ها
اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای بازی دوستانه با بوسنی از روز گذشته تشکیل شد و امروز نیز ملی‌پوشان به سارایوو می‌روند. مهم‌تر از رویارویی با بوسنی، اما لیست اعلام شده از سوی اسکوچیچ است، لیستی که روی نام برخی‌ها خط کشیده شده و غیبت برخی نفرات، انتقاد‌هایی را به همراه داشته است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین: بوسنی دومین حریف تدارکاتی ما از زمان سکانداری اسکوچیچ است. ماه گذشته تیم ملی یک بازی دوستانه با ازبکستان برگزار کرد و بازی با مالی هم به دلیل کرونا لغو شد. حالا سرمربی کروات در دومین حضورش روی نیمکت تیم ملی تغییرات مدنظرش را اعمال کرده و برخی نفرات شناخته را برای این بازی کنار گذاشته است. غیبت طارمی، بیرانوند و لک از جمله انتقادات مطرح شده مشترک بین رسانه‌ها و کارشناسان است.

جای خالی لک

محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، اکبر ایمانی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن، سیامک نعمتی، کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری ۲۳ بازیکن دعوت شده هستند که در این بین جای خالی برخی نفرات احساس می‌شود. در پست دروازه‌بانی خیلی‌ها منتظر بودند اسکوچیچ بالاخره علیرضا بیرانوند را به تیم ملی فرا بخواند. دروازه‌بان آنتورپ بلژیک با اینکه از بند مصدومیت رها شده، اما همچنان نیمکت‌نشین است و به نظر می‌رسد همین نیمکت‌نشینی کار دستش بدهد. او در بازی قبلی تیم ملی با ازبکستان نیز به تیم ملی دعوت نشده بود، اما غیبت دوباره حامد لک توجیهی برای هواداران پرسپولیس ندارد. او در ترکیب ثابت تیمش عملکرد خوبی داشته، ولی همچنان مجبور است به نظرات سرمربی احترام بگذارد. پشت خط ماندن لک در حالی است که به غیر از امیر عابدزاده که در تیم اروپایی‌اش می‌درخشد، مظاهری مدت‌هاست به میدان نرفته و عملکرد نیازمند نیز تعریفی نداشته است.

جوانگرایی

غیبت مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله هم چالش‌برانگیز شده است. اگرچه حذف سامان قدوس تعجبی نداشت، ولی در مورد آزمون و طارمی شرایط به‌گونه‌ای دیگر است. سردار بیماری‌اش را پشت سر گذاشته و حتی باشگاه زنیت خبر دعوت شدنش به تیم ملی ایران را منتشر کرده بود. از طرفی مهاجم ایرانی پورتو هنوز در ترکیب ثابت تیم پرتغالی جای نگرفته و حتی سرمربی تیم از غیبت دو هفته‌ای طارمی به علت حضور در تمرینات تیم ملی کشورمان برای بازی با ازبک‌ها انتقاد کرده بود. به همین خاطر است که برخی رسانه‌ها از عدم تمایل برخی ملی‌پوشان در دیدار تدارکاتی با بوسنی نوشته‌اند و آن را زنگ خطری برای تیم ملی عنوان کرده‌اند. کریم انصاری‌فرد بازیکن تیم AEK بعد از یک دوره غیبت دوباره به عنوان مهاجم به تیم ملی دعوت شده، در خط دفاع وریا غفوری و رامین رضاییان دعوت نشده‌اند و این مسئله اعتراض کاپیتان استقلال را به همراه داشته است. در عوض اسکوچیچ به صادق محرمی و نجاریان اعتماد کرده است. نکته حائز اهمیت جوان‌سازی ترکیب تیم ملی از سوی سرمربی است؛ اسکوچیچ رفته‌رفته تلاش می‌کند بازیکنان جوان را جایگزین قدیمی‌ها کند. عدم دعوت دژاگه و شجاعی برای بار دوم این واقعیت را به وضوح نشان می‌دهد. تأکید بر پایین آوردن میانگین سنی تفکری حرفه‌ای است که خوشبختانه سرمربی تیم ملی به آن اعتقاد دارد و فرصت دادن به جوانان هدفی است که با جدیت آن را دنبال می‌کند. البته عصر دیروز با مثبت شدن تست کرونای نجاریان و انصاری، اسکوچیچ، مهدی شیری و علی کریمی را به اردو دعوت کرده.

دلایل مختلف!

دراگان اسکوچیچ با تأکید بر اینکه شیوع کرونا کار تیم ملی را متوقف نکرده است، اظهار داشت: «تیم ملی همیشه برای محک‌های مناسب آماده است و حتی در روز‌های سخت و دشوار شیوع ویروس کرونا هم کارمان را متوقف نمی‌کنیم. در اردوی آبان و متعاقب اردوی ماه گذشته به دنبال حریف سرسختی بودیم که بتواند به ما کمک کند.» اسکوچیچ که از وقت تلف کردن بیزار است در ادامه افزود: «همیشه به دنبال بازی هستیم که پاسخ خوبی به نیازهایمان بدهد و قصد نداریم با مسابقه‌ای که کمکی به تیم ملی نمی‌کند، وقتمان را تلف کنیم. برگزاری دیدار با بوسنی قطعاً در این مسیر طراحی شده و من از این بابت خوشحالم. تأکید می‌کنم بازی بسیار مهمی در برابر بوسنی داریم.» توضیحات سرمربی در مورد عدم دعوت از برخی چهره‌ها نیز سؤال‌برانگیز بود: «برای اردوی آبان برخی مشکلات برای دعوت از برخی بازیکنان را داشتیم که در نهایت باعث شد شاهد عدم حضور آن‌ها باشیم. سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، علی کریمی و محمد محبی از جمله نفراتی بودند که قصد داشتیم در این اردو از حضور آن‌ها استفاده کنیم، اما همانطور که گفتم به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد. با این حال بر این باورم که تیم بسیار خوبی داریم و به بازیکنانی که در بوسنی همراهمان هستند اعتماد و اعتقاد راسخ داریم.» هرچند همان طور که گفته شد از این فهرست علی کریمی دعوت شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار