کد خبر: 1025280
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
کریم اکبری مبارکه بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان که مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» بود به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. طبق اعلام فرزند مرحوم اکبری مبارکه، پیکر این بازیگر فقید صبح امروز در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.
مصطفی شاه کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در حالی که ستاد مقابله با بیماری کرونا از لزوم تعطیلی برخی تجمعات و رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی این ستاد در جریان انجام فعالیت‌های گروهی تأکید دارد، اصرار برخی کارگردانان و تهیه کنندگان سینما و تلویزیون برای ادامه فیلمبرداری آثارشان نتایج ناخوشایندی به همراه داشته است. درگذشت کریم اکبری مبارکه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا حین ادامه بازی در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی یکی از تازه‌ترین نمونه‌های تلخ چنین اتفاقی است.

وقتی فهمیدیم تب دارد، فرستادیمش منزل!

حسن نجاریان، تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» در توضیح این اتفاق که منجر به فوت زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه در روند تولید این سریال شد و به مهر می‌گوید: ما نزدیک ۹‌ماه است درگیر کرونا و فیلمبرداری همزمان هستیم. کریم اکبری سر صحنه بود که پزشک با تب‌سنجی متوجه شد، او حالش خوب نیست و بلافاصله از سر صحنه او را به منزل فرستادیم.

وی در پاسخ به اینکه در برخی از پروژه‌ها از جمله «جشن سر برون» شنیده شده که کمتر مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود، می‌گوید: «ما مجبوریم و تلاشمان هم این بوده است که پروتکل‌ها را رعایت کنیم، تمام هزینه‌ها را هم پذیرفته‌ایم. استفاده از ماسک، الکل و دستکش ممکن است در برخی پروژه‌ها نباشد، ولی ما رعایت کردیم. ضدعفونی وسایل و لوکیشن‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود.»

اگرچه نجاریان از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حین انجام فیلمبرداری سریال «جشن سربرون» حرف می‌زند، اما فوت مرحوم اکبری مبارکه به عنوان یک بازیگر با اخلاق و خوش‌سابقه نتیجه سهل‌انگاری در مراعات دقیق و مسئولانه دستورات بهداشتی ستاد مقابله با کروناست. چه اینکه همانطور که نجاریان گفته پس از بدحال شدن مرحوم اکبری مبارکه سر صحنه تازه متوجه بیماری وی شده‌اند و این بدان معناست که قبل از شروع کار تست‌های لازم از بازیگران و دیگر عوامل سریال انجام نمی‌گرفته است. مثبت اعلام شدن تست کرونای لاله اسکندری دیگر بازیگر این سریال در روز‌های گذشته دلیل دیگری است که نشان می‌دهد شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی رعایت نمی‌شوند و لازم است که مسئولان خانه سینما و مدیران سیما نظارت سختگیرانه‌تری را در این پروژه‌ها داشته‌باشند تا شاهد از دست دادن بازیگران و هنرمندان اخلاق‌مدار و ارزشمندی مانند مرحوم کریم اکبری مبارکه نباشیم.

کریم اکبری مبارکه متولد سال‌۱۳۳۲ و فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر بود و در فیلم‌های سینمایی مرگ یزدگرد، مسافران، دیدار، چند می‌گیری گریه کنی؟، روز‌های زندگی، قندون جهیزیه و عطر داغ بازی کرده است. از آخرین کار‌های او در تلویزیون سریال بچه مهندس بود، ولی ماندگارترین بازی او در تلویزیون مربوط به ایفای نقش ابن‌ملجم مرادی در سریال امام علی علیه‌السلام به کارگردانی داوود میرباقری است.

اگر چه بسیاری از مخاطبان امروز تلویزیون این بازیگر فقید را در قالب کاراکتر‌های ابن‌ملجم در سریال امام علی علیه السلام و بن شُمیت در سریال مختارنامه به یاد دارند، اما مخاطبان قدیمی‌تر تلویزیون این بازیگر فقید را در قامت کارگردان یک برنامه تلویزیونی به اسم «تئاتر نوجوان» به خاطر می‌آورند. «تئاتر نوجوانان» یک مجموعه تلویزیونی محصول سال‌۱۳۶۶ به کارگردانی کریم اکبری‌مبارکه و تهیه‌کنندگی مجید قناد بود که از شبکه ۲ سیما پخش می‌شد. در این برنامه یک خرابه حکم سن تئاتر را داشت و چند آجر و پیت حلبی هم دکور آن بود. چند نوجوان هر روز پس از مدرسه در این خرابه جمع می‌شدند و اتفاقات رخ داده در کلاس درس یا محله‌شان را در قالب یک تئاتر ساده بازسازی می‌کردند.

نوید اکبری، فرزند مرحوم کریم اکبری مبارکه که دو روز پیش و در پی ابتلا به کرونا از دنیا رفت، در مورد زمان و مکان خاکسپاری این هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون می‌گوید: پیکر پدرم (شنبه) ساعت‌۱۱ صبح در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار