کد خبر: 1025065
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
اصرار خطرآفرین «درخت گردو» برای دیده شدن
فیلم سینمایی «درخت گردو» در شرایطی که استان کردستان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد، در سنندج اکران خواهد شد.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «درخت گرد» که برای به دست آوردن شرایط لازم جهت معرفی شدن به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱، نیازمند اکران عمومی است، در اقدامی پرخطر، در شهر سنندج روی پرده سینما می‌رود. این در حالی است که وضعیت استان کردستان «قرمز» است.

درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان، در حالی تنها در یک سینما آن هم در سنندج روی پرده خواهد رفت که خارج از چرخه اکران فیلم‌ها در شرایط کرونایی در حال اکران است. پیش از این علی سرتیپی، پخش‌کننده فیلم «درخت گردو»، هدف از اکران محدود این فیلم را تقاضای حضور در اسکار عنوان کرده و گفته بود: «درخت گردو» سه ویژگی مهم برای حضور در این رویداد دارد. این فیلم از یک بازیگر بین‌المللی برخوردار است، در واقع پیمان معادی بازیگر این فیلم چهره‌ای جهانی دارد که می‌تواند در موفقیت آن تاثیرگذار باشد، ضمن اینکه سلیقه اسکار چنین است که فیلم‌های بیگ پروداکشن را برگزیند که «درخت گردو» از این موضوع هم برخوردار است.

اکران «درخت گردو» در پردیس سینمایی بهمن سنندج انجام خواهد شد؛ سینمایی که متعلق به حوزه هنری است. حیدر مرادی، مدیر این پردیس سینمایی با تأکید بر اینکه اکران یک هفته‌ای «درخت گردو» برای به دست آوردن شرایط حضور در اسکار است، درباره شرایط اکران فیلم می‌گوید: برای حضور عوامل فیلم هم به رغم محدودیت‌های کرونایی آمادگی کامل داریم و مردم کردستان از این حضور استقبال خواهند کرد. همچنین موسسه بهمن سبز این اطمینان خاطر را می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی به شکل کامل در این سینما و سایر سینما‌های خود مطابق دستورالعمل‌ها در حال اجراست و مخاطبان می‌توانند با خیال راحت به تماشای این فیلم انسان‌دوستانه بنشینند.

مرادی می‌افزاید: مردم فرهیخته و سینمادوست کردستان را دعوت می‌کنم از این فرصت به وجود آمده در همکاری عوامل این فیلم با بهمن سبز استفاده کنند و به تماشای این اثر دوست‌داشتنی که یکی از تراژدی‌های تاریخ معاصر ما و ماجرای ظلم بزرگ رژیم بعث به مردم مظلوم سردشت است، بنشینند و به نوعی خاطرات گذشته خود را مرور کنند. تعداد سالن و صندلی اختصاص یافته به گونه‌ای است که امکان حضور با فاصله برای مخاطبان فراهم شود.

درخت گردو در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر جوایزی از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را به دست آورد. این فیلم با نگاهی به بمباران شیمیایی سردشت در جنگ تحمیلی اشاره دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار