کد خبر: 1025048
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
انگ تشویش اذهان عمومی به هرگونه اعتراض
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: انتقاد وارد نیست؛ این تنها دلیلی است که می‌توان برای محرومیت سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان یافت، خصوصاً وقتی دلیل رأی صادره از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هر بار یک چیز مطرح می‌شود تا اینگونه استنباط شود که سزای هرگونه انتقادی محرومیت است!

 انتقاد ممنوع

نقل سعید آذری نیست، این اتفاق فرداروز ممکن است برای هر منتقد دیگری هم بیفتد. انتقاد‌های بی‌سر‌وته و هرازچندگاه برخی اصلاً دیده نمی‌شود، اما حرف‌های اصولی و منطقی که می‌تواند چشم مردم را به روی واقعیت باز کند، گویی اصلاً به مزاج آقایان خوش نمی‌آید که اینگونه سفت و سخت مقابلش قدعلم می‌کنند و حکم می‌دهند!
می‌خواهد این حرف‌ها به قلم اصحاب رسانه باشد یا به نقل از مدیران خاک خورده فوتبال، خصوصاً در روز‌هایی که آقایان به سخت‌ترین شکل ممکن در تلاش برای حفظ قدرت و ایجاد حکومتی خودمختار در فدراسیون فوتبال هستند.

 اتهام برای ساکت کردن!

تشویش اذهان عمومی گویا دلیل اصلی بریدن حکم محرومیت مدیرعامل فولاد است. کسی که اواخر اسفند‌ماه سال گذشته در اعتراض به عدم اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال انتقاد‌هایی را مطرح کرد و سپس با جمع‌آوری امضای ۱۰ نفر از مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی خواستار اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال شد و پیشنهاداتی را هم ارائه کرد و به موارد مهمی نیز اشاره داشت. هرچند که در این مسیر با چالش‌هایی هم مواجه شد و برخی از امضا‌کنندگان از کار خود ابراز پشیمانی کردند، اما آذری نه فقط پاپس نکشید و همچنان اصرار داشت به اصلاح اساسنامه‌ای که بعدتر فیفا نیز به آن گیر داد که تأکید کرد پاپس کشیدن آن‌هایی که پای این درخواست را امضا کردند، داستان‌های دیگری دارد: «هر کسی که در این فوتبال حضور دارد، اهدافش متفاوت است؛ یکسری اهداف‌شان پیش چشم‌شان است و یکسری آینده و توسعه فوتبال را نگاه می‌کنند و نمی‌شود به کسی خرده گرفت. یکی به دنبال این است که ۱۲۰ هزار دلار خود را از فدراسیون بگیرد و دیگری هم می‌خواهد تیمش به لیگ یک سقوط نکند و این‌ها دغدغه ما هستند و تا وقتی این مسائل دغدغه ما باشند، فوتبال در ایران پیشرفت نخواهد کرد. اما من و همفکرانم نگران این هستیم که با این اساسنامه، دیگر خون جدیدی در رگ‌های فوتبال کشور جریان پیدا نکند.»

 یک حکم و چند دلیل

۹ ماه پس از استارت آذری برای ایجاد تغییرات در اساسنامه فدراسیون فوتبال حالا او به حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال محروم می‌شود. محرومیتی که مدیرعامل فولاد خوزستان خود نیز به درستی نمی‌داند به چه دلیل است. او به تسنیم می‌گوید: «دو روز پیش نامه‌ای از کمیته اخلاق به باشگاه صادر شد که برای جویا شدن علت آن با اسدی و دبیر کمیته اخلاق تماس گرفتم، اما در دسترس نبودند و آقای شرکتی دلیل نامه و احضار من به کمیته اخلاق را مصاحبه مردادماه خواند که گفته بودم اندک نظمی که در فدراسیون بود با رفتن تاج حالا با بلاتکلیفی همان یک ذره نظم و انضباط را هم ندارد و دچار سردرگمی شده که صحبت‌های من را مصداق تشویش اذهان عمومی خواندند. امروز، اما دوباره دلیل دیگری آوردند که من اخیراً گفته‌ام گویا متولیان فوتبال مرده‌اند که مردم برای اعتراض به مجلس می‌روند و هیچ برنامه‌ای برای کنترل اتفاقات داخل فوتبال وجود ندارد. دلیل دیگری را هم که آورده بودند، این بود که گفتند چرا من علیه بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران عکس‌العمل بد نشان دادم. تمام این موارد را مصداق تشویش اذهان عمومی دانستند.»

 تشویش اذهان عمومی یا حقیقت؟

موضع‌گیری‌ها علیه آذری که در سال‌های اخیر همواره عضو مجمع فدراسیون فوتبال بوده، در واقع از زمانی شروع شد که او به‌طور علنی علیه عدم اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و حاضر نشد چشم‌هایش را در برابر اتفاقات ناخوشایند فوتبال ببندد. محرومیت آذری، اتفاقی است که شاید از فردا گریبان دیگر منتقدان را هم یک به یک بگیرد: «برای من چنین حکمی خیلی دور از ذهن نبود، اما مسئله این است که بدون اینکه ما لایحه‌ای را به کمیته اخلاق بفرستیم یا اینکه در جلسه شرکت کنیم، اقدام به صدور این رأی شده است. آیا اطلاع‌رسانی وضع موجود فوتبال ما و دفاع از حق و حقوق فوتبال و هواداران، تشویش اذهان عمومی است؟ آقای اصفهانیان در همین فدراسیون برکنار شده و حالا دوباره بازگشته است، آیا کسی نباید هیچ اعتراضی بکند؟ از چه زمانی تا الان اعتراض کردن، تشویش اذهان عمومی است، آن هم اعتراضی که برای گرفتن حق جامعه فوتبال است؟»، اما آیا به راستی هرگونه انتقاد از اتفاقاتی که حول فدراسیون فوتبال می‌چرخد، تشویش اذهان عمومی است یا، چون پایه‌های قدرت عده‌ای خاص را می‌لرزاند باید محکوم به محرومیت شود برای بستن دهان دیگر منتقدان؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار