کد خبر: 1024186
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولیدات کشاورزی دستخوش نوسانات ارز و بازی‌های سیاسی قرار گرفته است.

محمدرضا قدسی در بازدید از سایت ۲۳ هکتاری گلخانه صادق آباد دهگلان که با همراهی رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار دهگلان و مدیر جهاد کشاورزی دهگلان انجام شد اظهار کرد: متاسفانه امروز نوسانات ارزی و بازی‌های سیاسی به عنوان یک مشکل بزرگ که توسط افرادی در داخل و خارج هدایت می‌شود  آرامش را از مردم گرفته و قصد ندارند کمک کنند تا تولید ما به یک ثبات پایدار برسد. 

وی افزود: در این شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه که در استان و کشور ایجاد شده، تولید در  استان‌های مرزی کردستان، خوزستان، سیستان وبلوچستان و آذربایجان غربی بسیار مهم است چرا که دشمنان ما در آنسوی مرزها همیشه به آنها چشم طمع داشته‌اند اما غیورمردان اجازه تجاوز به این خاک را به آنها نداده‌اند. 

مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیشینه و تاریخ ایران بیانگر اصالت استان‌های کشورمان است اما دشمنان تحمل ثبات و آرامش در کشور ما را ندارند و تلاش می‌کنند تا جلو رشد تولیدات و خاصتا محصولات کشاورزی را بگیرند تا از استقلال ما جلوگیری کنند. 

وی اذعان کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی با درایت و همت بلند در زمینه تولید همه ترفندهای دشمن را با شکست مواجه می‌کنند،

قدسی یادآور شد: هر کسی که در جهت تولید سرمایه‌گذاری کند برای امنیت کشورش کار می‌کند و هیچ عبادتی از این بالاتر نیست. 

وی در ادامه ضمن اظهار خشنودی از سایت 23 هکتاری گلخانه صادق آباد گفت:  الان بالغ بر ۲۰۰ خانواده بر سر سفره این گلخانه هستند و برای آنها  شغل ایجاد شده است و این بهترین نوع جهاد است. 

قدسی اظهار داشت: این کار یک خدمت بزرگ محسوب می‌شود و هر کاری که از دست  مجموعه همکاران جهاد کشاورزی برآید، کوتاهی نمی‌کنیم و در مسیر بودجه واعتبارات در صورت نیاز برای فازهای بعدی، قطعا کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: قبلا شهرهای جیرفت و یزد در اجرای تولیدات گلخانه‌ای پیشرو بودند اما خوشبختانه با روندی که در پیش داریم استان‌های زنجان، همدان، دماوند، کردستان و اقلیم سرد نیز در جهت تولید محصولات گلخانه‌ای فعال و موفق  هستند. 

وی با تقدیر از اقدام سرمایه‌گذاری کشاورزان در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان کردستان، اظهار کرد: اقدام ارزشمند کشاورزان که سرمایه خود را برای تولید گذاشته‌اند جای تقدیر دارد و انشالله به همت و همکاری شماها از این بحران وشرایط سخت عبور خواهیم کرد و با وجود تمامی این مشکلات به قله موفقیت هر چند با سختی و مشقت، صعود خواهیم کرد.

گلخانه صادق آباد در مساحت ۲۳ هکتار در ۲۰ سایت ۴ هزار مترمربعی با سازه کاملا گالوانیزه و بصورت هیدروپونیک با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال اجراست. 

به گفته فرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مجتمع گلخانه صادق آباد در زمان سفر پر خیر برکت مقام معظم رهبری ۲۸۰۰۰ میلیون ریال جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های آن تعلق گرفت و در زمان اجرا ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به متقاضی طرح پرداخت شده است.

وی ظرفیت تولید این مجتمع را ۲ هزار و ۶۰۰ تن انواع سبزی و صیفی و توت‌فرنگی با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۹۶ نفر و غیرمستقیم ۱۸۰ ذکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر