کد خبر: 1022626
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
«گریچن ویتمر» فرماندار دموکرات ایالت میشیگان در واکنش به ادعای پلیس فدرال آمریکا درباره خنثی کردن طرح ربودن وی، رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل دامن‌زدن به افراط گرایی سیاسی در این طرح هم‌دست دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بعد از آن که پلیس فدرال آمریکا مدعی شد توطئه‌ای را خنثی کرده که طی آن افرادی به دنبال ربودن «گریچن ویتمر» فرماندار میشیگان و سرنگونی کابینه وی بودند، دادستان‌ها روز پنجشنبه اعلام کردند ۱۳ نفر که ۷ نفر آنها با یک گروه شبه‌نظامی ضد دولت با نام Wolverine Watchmen مرتبطند، به اتهام توطئه برای ربودن فرماندار میشیگان، حمله به ساختمان قانون‌گذاری این ایالت و تهدید اجرای قانون دستگیر شده‌اند.

دادستان‌های آمریکایی گفتند توطئه‌گران درباره استخدام ۲۰۰ نفر برای حمله به ساختمان کاپیتول این ایالت در شهر «لنسینگ»، مرکز میشیگان و گروگان‌گیری صحبت کرده بودند اما بعد طرح خود را تغییر دادند و قرار شد فرماندار میشیگان را از سکونت‌گاه تفریحی‌اش بربایند.

ویتمر که پیشتر هم بر سر محدودیت‌ها برای مهار کرونا با ترامپ مشاجره داشت، در یک کنفرانس خبری وی را به دامن زدن به افراط‌‌گرایی سیاسی متهم کرد و صحبت‌های او را در مناظره با «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش‌رو یادآوری کرد که از محکوم کردن برتری‌طلبان سفیدپوست امتناع کرده بود.

وی گفت: وقتی رهبران ما با تروریست‌های داخلی دیدار، با آن‌ها همراهی و تشویقشان می‌کنند، به معنای آن است که به اقدامات آن‌ها وجهه قانونی می‌دهند و آن‌ها (رهبران) هم‌دست هستند.

ترامپ از سخنان ویتر انتقاد کرد و گفت فرماندار کار وحشتناکی انجام داده و او را به ناسپاسی در مقابل دولت خود متهم کرد.

وی در توییتر نوشت: وزارت دادگستری من و نیروهای فدرال امروز اعلام کردند که توطئه خطرناکی علیه فرماندار میشیگان را خنثی کردند. (اما او) به جای تشکر، من را برتری‌طلب سفیدپوست می‌نامد.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات سوم نوامبر هم ترامپ را به دادن اکسیژن به تعصب بیجا و نفرت در حال افزایش در این کشور متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در یادداشت‌های امنیت داخلی آمریکا در ماه‌های اخیر هشدار داده شده که افراط‌گرایان خشن داخلی می‌توانند برای اهداف مرتبط با انتخابات این کشور تهدید ایجاد کنند؛ نگرانی‌ای که تنش‌های سیاسی و ناآرامی داخلی آمریکا بر شدت آن می‌افزاید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار