کد خبر: 1022452
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
آژیر خطر در والیبال به صدا درآمد!
رقابت‌های لیگ والیبال این روز‌ها به شدت تحت تأثیر شیوع کروناست و ابتلای بازیکنان و مربیان مانند آژیر خطری است که بدون شک عدم توجه به آن می‌تواند فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر را در پی داشته باشد و یک‌بار دیگر بحث برگزاری متمرکز بازی‌ها را برای مقابله با شیوع هرچه بیشتر کرونا مطرح کند، آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد فدراسیون کوچک‌ترین دغدغه‌ای بابت اتفاقات رخ داده ندارد که همچنان دست روی دست گذاشته و به تماشا نشسته است! حال آنکه اوضاع به قدری حاد است که به یک بازنگری جدی نیاز دارد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تعداد افراد مبتلا به کرونا در والیبال در حال زیاد شدن است و همین موضوع حواشی بسیاری را رقم زده و این نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌ها در والیبال آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفته است. بعد از اصرار فدراسیون به بازی هورسان با ۱۲ مبتلا به کرونا در هفته نخست، شهرداری ورامین نیز در آستانه هفته ششم با همین چالش مواجه شده است. بنا به گفته اصفهانی‌ها تعداد کرونایی‌های این تیم هفت نفر بودند (چهار نفر از اعضای کار فنی و سه بازیکن). شهرداری ورامین هم البته با همین مشکل مواجه بود. به همین دلیل قبل از شروع رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر والیبال بود که شهرداری ورامین با اعلام داشتن چند بازیکن و مربی کرونایی از فدراسیون خواستار تعویق بازی با سپاهان شده بود، اما فدراسیون مدعی شد که آزمایش‌ها باید در مرکز مورد تأیید وزارت علوم و ستاد ملی کرونا انجام شود تا مورد تأیید باشد، در غیر این صورت جواب آزمایش‌ها مورد تأیید نیست.

در واقع درخواست شهرداری برای تعویق بازی رد می‌شود و ورامینی‌ها با تمام نفرات اصلی خود به مصاف سپاهان می‌روند و با وجود اینکه سپاهانی‌ها مدعی هستند بازیکنان کرونایی خود را به ورامین نبرده‌اند، اما در پایان بازی این دو تیم اعلام می‌شود که ۲۱ نفر از اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم میزبان به کرونا مبتلا بودند و احتمال مبتلا بودن سپاهانی‌ها نیز وجود دارد، آن هم در شرایطی که زردپوشان اصفهانی از ورامین راهی قزوین شدند تا امروز در قالب رقابت‌های هفته هفتم با شهرداری قزوین دیدار کنند و با توجه به فشردگی مسابقات، اصفهانی‌ها زمانی برای دادن تست جدید ندارند و بر اساس قوانین می‌توانند با استناد به تست PCR که ۱۰ تا ۱۲ روز قبل داده‌اند مقابل قزوینی‌ها قرار گیرند و این یعنی شیوع ویروس کرونا در بین شهر‌ها و تیم‌های حاضر در لیگ والیبال!

بر اساس پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت و فدراسیون والیبال تیم‌های ورزشی هر ۱۰ روز یک‌بار باید تست کرونا بدهند و طبق گفته اردستانی، سرپرست شهرداری ورامین این آزمایشات ششم مهر قبل از مصاف با تیم سیرجان انجام شده بود که جواب آن شنبه اعلام و مشخص می‌شود که تست پنج نفر از بازیکنان مثبت شده و سایر نفرات هم بعد از بازی با سپاهان متوجه مثبت شدن جواب آزمایش‌های خود می‌شوند. به این ترتیب تست ۱۳ بازیکن و هشت نفر از اعضای کادر فنی تیم والیبال شهرداری ورامین مثبت می‌شود. تیمی که فدراسیون با تعویق بازی آن با سپاهانی‌ها موافقت نکرد تا زردپوشان اصفهانی نیز در معرض خطر قرار گیرند و حالا این تیم که احتمال ابتلای بازیکنان و مربیان آن نیز وجود دارد، امروز با شهرداری قزوین دیدار می‌کند تا چرخه شیوع بیماری گسترده‌تر شود.

شهرداری ورامین نفرات مبتلا شده خود را برای کنترل و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس قرنطینه کرده است. از سوی دیگر با توجه به ابتلای ۲۱ نفر از اعضای تیم شهرداری ورامین به کرونا (۱۳ بازیکن و هشت نفر از اعضای کادر فنی) تنها شش بازیکن این تیم سالم هستند که براساس آیین‌نامه کمیته رویداد‌ها و مسابقات، تیم‌ها باید حداقل ۹ بازیکن برای برگزاری مسابقه در اختیار داشته باشند. شهرداری ورامین خواستار لغو و به تعویق افتادن بازی هفته هفتم برابر سایپاست. هرچند که این فدراسیون والیبال است که باید در این راستا تصمیم‌گیری کند. حالا باید دید بعد از اتفاقاتی در پایان هفته ششم رخ داد، آیا این‌بار ورامینی‌ها می‌توانند با ارائه مستندات خود به فدراسیون والیبال نظر مثبت مسئولان را برای به تعویق انداختن دیدار هفته هفتم برابر سایپا جلب کنند یا چرخه شیوع کرونا با اصرار فدراسیون به برگزاری بازی‌ها روز به روز در لیگ برتر والیبال گسترده‌تر می‌شود! در پی شیوع گسترده کرونا در تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال یک‌بار دیگر بحث برگزاری متمرکز بازی‌ها مطرح شده است. هرچند که نادر انصاری، دبیر کمیته رویداد‌ها و مسابقات تلویحاً این مسئله را رد می‌کند: «در مسیری قرار داریم که نیمی از بازی‌های دور رفت برگزار شده و تیم‌ها بر این اساس برنامه‌ریزی کرده‌اند. بازی‌های دور رفت باید تمام شود و نتایج را به‌گونه‌ای اعمال کنیم که تیمی متضرر نشود، سپس برای دور برگشت با احتساب نتایج دور رفت، مدل دیگری را در نظر می‌گیریم. از سوی دیگر نتایج برخی تست‌ها که از آزمایشگاه‌های خصوصی گرفته می‌شود مورد تأیید ما نیست و تنها نتایج آزمایش‌هایی را که مورد تأیید علوم پزشکی و وزارت بهداشت باشند قبول خواهیم کرد و طبق پروتکل بهداشتی، اگر ۲۵ درصد بازیکنان یک تیم مبتلا به کرونا شوند، بازی به تعویق می‌افتد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار