کد خبر: 1021864
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان:
نشریه‌ الکترونیکی« درنگ »با هدف آگاهی‌بخشی و افزایش دانش، مهارت و تکنیک‌های سواد‌رسانه‌ای شهروندان تولید شد

فاطمه شفیعی گفت:در دنیای امروز، رسانه ها یکی از اجزای اصلی جوامع بشری به شمار می روند؛ و هر کدام از آن ها به گونه ا ی خاص بر دریافت ها، نتیجه گیری ها، انتقال واقعیت ها و حتی در دگرگونی آداب و سنن اجتماعی و اخلاقی ما مؤثرند. به همین جهت است که بعضی از جامعه شناسان برای مطبوعات، رادیو تلویزیون و فضاهای مجازی نقش «آموزش موازی» یا «آموزش دائمی» قائل هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان ا فزود: در این زمان که به علت ویروس کرونا رفت وآمد در جامعه کمتر شده فضای مجای تقویت شده وبه کمک آموزش آمده است از اینرو وسایل ارتباطی با پخش اطلاعات و معلومات جدید فضای مجازی به خصوص در کنار آموزش های رسمی به کار تکمیل مهارت ها و دانستنی های علمی، فرهنگی و اجتماعی همه مردم به خصوص دانشجویان و دانش آموزان مشغولند.

مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان تصریح کرد:به همین جهت هنگامی که از نقش رسانه ها در جامعه سخن به میان می آید، آموزش را از محورهای اصلی آن به شمار می آورند و دو ویژگی مهم فراگیری و تأثیرگذاری از امتیازات خاص این نوع آموزش است که میزان آن به تناسب نوع رسانه ها متفاوت است.

وی بابیان اینکه به طور کلی، آموزش های رسمی از جنبه های گوناگون دارای محدودیت های فراوانی هستند اظهار داشت: فراگیران به حضور در کلاس های درس البته قبل از شیوع ویروس کرونا  در زمان ها و مکان های خاص، تعداد کم آن هادر هر کلاس، کم بود اساتید برجسته و سرانجام هزینه بر بودن کلاس ها، از جمله ی این محدودیت هاست. این در حالی است که رسانه ها از جهت زمان محدودیت ندارند و افراد، و بویژه جوانان که آمادگی بیش تری برای آموزش پذیری دارند، ، با رسانه ها ی مجازی همدم می شوند.

شفیعی اذعان داشت: معلوماتی که انسان ها از طریق دیدن و شنیدن کسب می کنند، بی آن که خود بدانند، یا حتی بخواهند، در نهان خانه ی ذهن آنان جای گرفته و در فرصت مناسب خود را نشان می دهند و رسانه ها از این بابت امکانات وسیعی در اختیار دارند تا آموزه های مورد نظر خود را با استفاده از ظرافت های هنری و به کارگیری جلوه های خاص دیداری و شنیداری، به مخاطبان خود انتقال دهند.

مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان گفت: فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان اقدام به تولید نشریه الکترونیکی تخصصی سوادرسانه‌ای« درنگ » شماره ۱ نموده ودر این نشریه با هدف آگاهی‌بخشی و افزایش دانش، مهارت و تکنیک‌های سواد‌رسانه‌ای شهروندان وهمچنین دانستنی‌های مورد نیاز والدین از فضای مجازی می باشد.

فرهنگسرای رسانه واقع در اصفهان میدان لاله ابتدای جاده فرودگاه بوستان خانواده مجتمع مطبوعات  طبقه دوم واحد11 مراجعه ویا در سایت www.esfahanfarhang.irبا شماره تلفن 5544096،7تماس  حاصل نمایند .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها