کد خبر: 1021032
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جیهه و جنگ و رویش‌های انقلاب استان کردستان در همایشی با حضور جمعی از مسوولان استان تجلیل شدند.

مسوول بسیج جامعه زنان کردستان پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از زنان ایثارگر کردستان اظهار کرد: دفاع مقدس اقیانوس بیکرانی است و نقش زنان در این دوران بی بدیل و ارزشمند است.

 بتول سرکانی با اشاره به اینکه زنان حماسه سازان گمنامی بودند که پشتیبان مردان خود بودند، افزود: در دوران جنگ زنان ما دوشادوش مردان مجاهدت کردند.

وی خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس درسی به ما آموخت که در هیچ مدرسه و دانشگاهی تدریس نمی‌شود و باید این درس‌ها به آیندگان منتقل شود.

مسوول بسیج جامعه زنان کردستان اعلام کرد: زنان دو نقش در دوران جنگ تحمیلی ایفا کردند که نقش تلاشگری و مبارزه و نقش صبر  و شکیبایی از نقش‌های بانوان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بود.

سرکانی بیان کرد: در کل کشور هفت هزار زن شهیده داریم که از این تعداد 562 نفر مربوط به کردستان است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 600 زن فعال در بحث جبهه و جنگ در استان کردستان، اعلام کرد: همچنین استان کردستان دارای  71 زن ترور است.

مدیحه‌سرایی، قرآئت دکلمه و تجلیل از زنان ایثارگر کردستان از برنامه‌های این همایش بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان اجرا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر