کد خبر: 1020852
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
بر اساس قانون برای فروختن ملک مشاع که چندین مالک دارد باید مقررات مخصوص به خود را طی کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ملک مشاع یا ملک مشترک به ملکی گفته می‌شود که بیش از یک مالک دارد و مطابق با قانون مالکیت در این املاک برای هریک از مالکان مشترک است یعنی هرمالک در تمام اجزاء ملک حق دخل و تصرف دارد.

درحالی که سهم هر یک ازشرکا هم در این قانون مشخص شده، اما محدوده جغرافیایی متمایزی در این نوع املاک مشخص نشده و همین موضوع منجر به بروز تبعات حقوقی زیادی می‌شود.

از جمله تبعات حقوقی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هر یک از مالکان ملک مشاع درهر نقطه از ملک خود می‌تواند به نسبت سهم، ادعای مالکیت کند.

اما برای فروش ملک مشاع باید توجه داشت که پلاک، زمین، مستغلات تصمیم و حکم قطعی مراجع صلاحیت دار اعم از اداره ثبت و طریق دادگاه صلاحیت دارد و باید گواهی مبنی برغیرقابل افراز بودن ملک صادر شود.

هریک از شرکا می‌توانند به تنهایی درخواست فروش ملک مشاع را داشته باشند و این ملک می‌تواند از طریق مزایده به فروش برسد و درمزایده کارشناس ارزش پایه‌ای برای ملک تعیین می‌کند و برنده مزایده کسی است که بالاترین پیشنهاد را بدهد.

نبود شرکا یا شخص ثالث درجلسه مزایده مانع از انجام مزایده نخواهد بود و شخصی که درخواست فروش دارد خودش هم می‌تواند ملک را خریداری کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار