کد خبر: 1020378
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۸ موزه دفاع مقدس آماده افتتاح و بهره‌برداری است و پس از افتتاح، کشور دارای ۲۳ موزه خواهد بود؛ کشور در سال ۱۴۰۴ دارای ۳۶ موزه دفاع مقدس و یک موزه استکبار ستیزی در طبس خواهد بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین دیدار مجازی یک میلیون نفر از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد برزگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت.

وی در ابتدای این گزارش گفت: تاکنون جلسات هیئت انتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ریاست رییس ستادکل نیرو‌های مسلح به صورت سالیانه برگزار می‌شود که تاکنون ۱۵ سند ملی در این ستاد تصویب شده است. همچنین تاکنون ۴۱۷ جلسه در استان‌ها برگزار شده است.

سرلشکر باقری افزود: تعامل و همکاری نزدیک با شورا‌های شهر و همچنین تعامل با رسانه‌های کشور برای نشر بیشتر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها بوده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در راستای کار صد برابری برای انتشار کتاب‌های دفاع مقدس اقدامات چشمگیری داشته ایم و قریب ۶۰۰ عنوان کتاب برای انتشار در اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند طراحی شده اند. همچنین تقویت نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس و برگزاری ۴۵۰۰ مراسم در این رابطه نیز از جمله برنامه‌های این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای صد برابری تولیدات فرهنگی و ادبی به ویژه کتاب، به حمدالله روند رو به رشدی داشته‌ایم. در سال ۹۸، ۱۹ درصد کتاب‌های نشر مربوط به حوزه دفاع مقدس بوده است. نظارت بر تولید و انتشار ۴ هزار عنوان کتاب ادبی و تاریخی دفاع مقدس در چهار سال گذشته برای جلوگیری از تحریف و انحراف و تقویت نهضت خاطره‌گویی و برگزاری جلسات و کارگاه‌های خاطره‌گویی است.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهتمام جدی به بهره‌گیری از موزه‌های دفاع مقدس بخش دیگری از این عملکرد است، به طوری که در سال ۹۶، تعداد ۱۱ موزه در ۱۱ استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ۸ موزه نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌باشد و پس از افتتاح در روز‌های آینده، کشور دارای ۲۳ موزه خواهد بود. کشور در سال ۱۴۰۴ دارای ۳۶ موزه دفاع مقدس و یک موزه استکبار ستیزی در طبس خواهد بود.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری گفت: ده‌ها پروژه دفاعی و صد‌ها پروژه سازندگی و عمرانی در این هفته رونمایی خواهد شد. مستند صد قسمتی دفاع مقدس با عنوان روایت معیار نیز توسط صدا و سیما و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخته می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار