کد خبر: 1019595
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه عراق رسماً از پذیرش زائر خارجی در اربعین عذرخواهی کرد، گفت: از مردم می‎خواهیم با توجه به بسته بودن مرز‌ها و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراق در اربعین، به سمت مرز‌های عراق حرکت نکنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پیگیری وضعیت اربعین و روشن شدن تکلیف عاشقان حسینی یکی از موضوعاتی است که با نزدیک شدن به ایام اربعین از سوی مردم در سامانه «فارس من» بار‌ها و بار‌ها و با ثبت سوژه‌های نزدیک به هم مورد مطالبه قرار گرفته است. (پرامضاءترین سوژه سردبیران فارس من با بیش از ۱۸ هزار امضاء (تاکنون) را اینجا بخوانید)

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه مرز‌ها از سوی کشور عراق بسته شده است، اظهار داشت: پس از شیوع کرونا، عراق مرز‌های خود را بست و همچنان نیز مرز‌های این کشور بسته است. هیچ زائری به عراق اعزام نمی‌شود و مراودات اقتصادی نیز با محدودیت‌های خاص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وضعیت اربعین به صورت قطعی و رسمی مشخص شد، افزود: دولت عراق رسماً از پذیرش زائر خارجی برای پیاده‌روی اربعین عذرخواهی کرد و به این ترتیب پرونده اربعین بسته شده و مرز‌های این کشور نیز به روی زوار باز نخواهد شد.

محمدی‌فر درباره حرکت برخی از عاشقان حسینی به سوی مرز‌ها گفت: تردد زوار از مرز‌ها میسر نیست و با توجه به موج سوم کرونا، برپایی هرگونه راهپیمایی و تجمع و همچنین حرکت به سوی مرز‌ها ممنوع است. علاوه بر این، عراق هم مجوزی برای ورود به این کشور صادر نکرده است و زائری برای حماسه اربعین از کشور‌های دیگر نمی‌پذیرد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پایان از مردم خواست که با توجه به بسته بودن مرز‌ها و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراق، به سمت مرز‌ها نروند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار