کد خبر: 1019543
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
رئیس اداره ناحیه یک اوقاف و امور خیریه اصفهان :
حجت‌الاسلام اصغر توسلی گفت: پس از ۱۵۰ سال تکلیف مستاجران موقوفه «حصه» مشخص شد که نیت واقف تأمین هزینه‌های روشنایی عتبات عالیات، کمک به فقرا و زوار بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس اداره ناحیه یک اوقاف و امور خیریه اصفهان در خصوص آخرین وضعیت موقوفه حصه در اصفهان اظهار داشت: این موقوفه از سال ۱۲۴۲ به نام اوقاف سند خورده است و شش دانگ این منطقه به نام اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه موقوفه حصه به نام مرحوم «محمد حسین خان امین الدوله» ثبت شده است، ابراز داشت: نیت واقف در این موقوفه تأمین هزینه‌های روشنایی عتبات عالیات، کمک به فقرا و محتاجان و زوار در اصفهان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون و به دنبال مراجعات تعداد زیادی از ساکنان این منطقه بررسی وضعیت مستأجران موقوفه حصه در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به تعامل و همکاری با دیگر نهادها به ویژه شهرداری و ثبت اسناد ساماندهی وضعیت مستأجران این موقوفه انجام شد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انعقاد قرارداد با همه مستأجران این موقوفه انجام می‌شود، تصریح کرد: افرادی که قبل از سال ۶۳ در این موقوفه ساخت و ساز انجام داده‌اند می‌توانند بدون نیاز به پرداخت پذیره با اوقاف قرارداد ببندند و از اداره ثبت نیز سند اعیان دریافت کنند.

حجت‌الاسلام توسلی با بیان اینکه افرادی که از سال ۶۳ تاکنون نیز در این منطقه ساخت و ساز داشته‌اند می‌توانند با پرداخت ۳۰ درصد هزینه پذیره با اوقاف قرارداد ببندند، ابراز داشت: این اقدام در راستای کمک به مردم ضعیف منطقه حصه صورت گرفته است و امیدواریم همه دستگاه‌ها در این زمینه با مردم همکاری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر