کد خبر: 1019285
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی واکنش‌های بسیاری را از سوی افراد مختلف به همراه داشت.
سرویس جامعه جوان آنلاین - مهسا گربندی: امروز وزیر آموزش و پرورش بابت حذف تصویر دختران از جلد کتال سوم ابتدایی عذرخواهی کرد. محسن حاجی میرزایی در این باره گفت: «در آموزش و پرورش تربیت نسل آینده را به زنان محول کردیم، زیرا بیش از ۶۰ درصد نیرو‌های آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند. یک بی‌سلیقگی در حذف تصویر دختران از کتاب سوم ابتدایی انجام شده است لذا از این بابت عذرخواهی و آن را اصلاح می‌کنیم.»

ماجرا از این قرار بود که پس از توزیع کتب درسی سال تحصیلی جدید و مقایسه تصویر جلد کتاب ریاضی سوم دبستان با سال گذشته آن، مشخص شد که تصویر دختران از روی جلد کتاب حذف شده است. موضوعی که واکنش‌های بسیاری را از سوی افراد مختلف به همراه داشت.

مجید ابهری رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و طی یادداشتی  نوشت:جلد کتاب و این همه سخن؟!

«در میان اینهمه مشکلات ریز ودرشت؛ حوادث کوچک وبزرگ گویی عده‌ای ذره بین بدست در جامعه ما بدنبال سوراخ‌های عبور به بحث وگفتگو می‌گردند.
در این گیرودار مشکلات در اموزش وپرورش از کلاس‌های فرسوده ودر استانه تخریب تا کلاس‌های نیازمند به مستحکم و بازسازی تا کمبود امکانات کمک آموزشی مثل تخته سیاه و اقلام مشابه از کمبود تسهیلات بهداشتی مثل دستشویی و آبخوری تا امکانات ورزشی وازمایشگاهی مورد بی توجهی قرار می‌گیرند.
تبعیض آزار دهنده امکانات اموزشی بین مدارس غیر انتفاعی تا مدارس دولتی؛ و مضاف بر همه موانع و مشکلات به کاستی‌های صنفی معلمان این قشر ایثارگر و فداکار که ظاهرا درخلا اتفاق می‌افتند کسی نسبت به اینهمه رخداد تلخ احساس مسئولیت نمی‌کند.
در این گیر و دار گویی تعدادی از دست اندرکاران این بار در آموزش وپرورش با جدیت و پشتکار به‌دنبال تولید سوژه برای انتقاد وگاهی تهاجم به نظام جمهوری اسلامی هستند.
ظاهرا تمام اشکالات علمی وفنی وزیبایی شناسی در کتب درسی ابتدایی اصلاح و ترمیم شده و فقط عکس روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان باقیمانده که با انجام آن مشگلات گرانی در ارزاق؛ کاستی‌های باشگاه‌های فوتبال، قرار داد فراموش شده «ویلموتس» مشکلات اعتیاد ومواد مخدر و... به یکباره حل و محو خواهند شد!
واقعا نمایندگان محترم مجلس باید از وزیر محترم اموزش وپروش بپرسند: «درشرایطی که ملت ونظام از هرسو مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار داشته و شبکه‌های معاند و آن‌سوی آن در شبانه روز موضوعی جز تهاجم واهانت به ما را ندارند، اصلاح عکس روی جلد چه ضرورتی داشته؟»
شاید اکثریت دانش اموزان کلاس سوم به جنسیت یا تعداد کودکان درتصویر یادشده توجه نکرده اند.
اما حالا با این سروصدا‌ها بدنبال کتاب ریاضی خود گشته و به صرافت موضوع می‌افتند.
آیا از محتوای کتب درسی رفع اشکال شده؟
تفاسیری که توسط به‌اصطلاح کارشناسان شبکه‌های بیگانه عرضه می‌شود از ذهن دست اندر کاران اصلاح کتب درسی حتی عبور نکرده، از جمله: تبعیض جنسیتی و ایجاد مانع در تحصیل دختران.
در جواب این‌ها باید گفته شود در حال حاضر تعداد دختران در دانشگاه‌ها ومراکز اموزشی ما بیشتر است یا پسران؟!
نسبت جمعیتی دختران وپسران در ورود به مراکز اموزش ابتدایی ومتوسطه چگونه است؟
چه خوب وانسانی است که حتی در دشمنی وجدال نیز انصاف وعدل رعایت شود.
در خاتمه از دست اندرکاران محترم اموزش وپرورش وبخش کتب درسی خواهشمندم قبل از اقدام در اینگونه موارد علاوه بر کارشناسان دینی از کارشناسان روانشناسی تربیتی زیبایی شناسی مفهومی نیز نظرخواهی نمایند.
همه ما باید به این نکته مهم توجه نماییم که اتاق فکر تهاجم فرهنگی با ذره بین در دست بدنبال یافتن وبزرگنمایی نقاط ضعف ماهستند؛ پس لازم است که ماهم با دقت حرکت کنیم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
بخش فرهنگی سند 2030 گرچه با نهیب رهبری از روی میز مسئولین جمع شد ولی هنوز بدنه اعتدال هر از گاهی سعی دارد انرا عملیاتی کند نمونه های ان فراوان است و مورد فوق یکی از ان هاست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار