کد خبر: 1018825
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان:
محمدرضا کیانی، گفت:۱۲۰ فرصت شغلی در پنج ماهه اول سال ۹۹ با استفاده از ظرفیت الگوی راهبری شغلی برای مددجویان اصفهانی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازروابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، ایجاد شغل بادوام و دارای درآمد مناسب را از جمله اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: از انجایی که بخشي از افراد تحت حمایت قادر به مدیریت کامل یک کسب و کار نیستند و امکان دارد در صورت اجرای طرح اشتغال در ایجاد درآمد با ثبات دچار مشکل شوند؛ بنابراین از دو سال پیش سبک جدیدی برای اشتغال این مددجویان توسط کمیته امداد استان در دست اجراست.

کیانی این سبک جدید را مبتنی بر الگوی SPV یا راهبران شغلی معرفی کرد و گفت: در این الگو راهبر شغلی در مرحله راه اندازی، تولید، بازاریابی و فروش به مجری طرح اشتغال خدماتی ارائه می کند.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده با این روش در سال ۹۹ تا پایان مردادماه را ۱۲۰ شغل اعلام کرد و گفت: ۱۸ فرد، شرکت و گروه تولیدی در قالب راهبران شغلی حمایت و پشتیبانی مددجویان در این مشاغل را بر عهده دارند.

کیانی ادامه داد: پرورش قارچ، قالیبافی، صنایع دستی، تولید میوه خشک، دامداری، کشت زعفران و پرورش زالو از مهمترین زمینه هایی است که راهبران شغلی در حال ارائه خدمت به مددجویان هستند.

وی با اشاره به دیگر مزیت های این الگو برای اشتغال مددجویان، یادآور شد: در مناطقی که با مشکلاتی از قبیل خشکسالی و یا فقدان زیرساخت های مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند، ظرفیت های شرکت ها و افراد موفق و دارای کسب و کار فعال می‌توانند در قالب راهبری شغلی به کمک مددجویان ساکن در این مناطق بیاید و زمینه اشتغال با دوام و خودکفایی آنها را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، پیشتر از این احمدرضا علی نژاد، رئیس کمیته امداد اداره جرقویه سفلی نیز از فعالیت ۳۴ طرح پرورش قارچ خوراکی با همکاری یکی از شرکت های فعال در این زمینه به عنوان راهبر شغلی، خبر داده بود.

علی نژاد با اشاره به حداقل درآمد متوسط چهار تا پنج میلیونی طرح های پرورش قارچ در یک سالن صد متری و بازه دو ماهه پرورش، خبر از خودکفایی شش خانوار مجری این طرح ها داده بود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر