کد خبر: 1018550
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
رئیس جمهور در پیامی دستوری از وزارت صمت خواست با دلالان بازار خودرو که موجب افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در دو سه روز اخیر شدند، برخورد کند، اما تصاویر پارکینگ برخی خودروساز‌ها نشان می‌دهد در شرایطی که خودرو با هر قیمتی در بازار خریدار دارد احتکار آن برای فروش گران‌تر و به معنی نشستن خودروسازان در جایگاه دلالان است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور بار دیگر یک «دستور» برای گرانی صادر کرد، البته برای جلوگیری از گرانی! اما اقتصاد، دستور بردار نیست و دستورات روحانی معمولاً جواب عکس می‌دهد!

دیروز رئیس‌جمهور در دستوری به وزارت بی وزیر صمت نوشت: «وزارت صمت موظف است با اعمال نظارت سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته کردن بازار توسط دلالان شود.»

همزمان با انتشار این دستور از صندوقچه دستورات اقتصادی رئیس‌جمهور، انتشار تصاویری از پارکینگ خودرو در خودروسازی بابل، این پرسش صریح را به میان کشید که وقتی مردم برای خرید خودرو عطش دارند و هر خودرویی را با هر قیمتی از خودروساز داخلی بالاجبار می‌خرند، نگه داشتن این همه خودرو - احتکار آن- در پارکینگ ایران‌خودرو بابل چه مفهومی می‌تواند داشته باشد، جز اینکه خودروساز برای گران‌تر فروختن خودرو‌ها دست به احتکار زده باشد؟!

پیش از این هم تصاویر متعددی از پارکینگ خودروساز‌های انحصاری داخلی که خودرو‌های بی‌کیفیت ساخت داخل را احتکار می‌کردند، منتشر شده است و هر بار خودروسازان مدعی می‌شدند که این خودرو‌ها ناقص است و منتظر قطعه! اما تصاویر خودرو‌های بابل نشان می‌دهد خودرو در سراشیبی تپه‌ها و فضای سبز پارک شده و این یعنی خودرو با حرکت خود به محل پارکینگ رفته و قابل فروش است و البته در رد ادعای خودروسازان و بهانه‌های آنان دلایل متعدد می‌توان آورد. صحبت‌های رئیس شورای رقابت که قیمت خودرو‌های فاقد استاندارد داخلی را متناسب و مورد رضایت مردم و خودروساز دانسته بود، ضمن آنکه اظهارنظری وقیحانه و زخمی دوباره بر زخم مردم است، با اظهارات قبلی خود او نیز مغایر بود و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

بازار خودرو در حال حاضر به یکی از بازار‌های سوءاستفاده‌گر از نیاز‌های به حق مردم تبدیل شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
دمتون گرم.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
توطئه ای که توسط عناصر داخل بدنه حکومت برای عاصی کردن مردم با تورمهای بی ترمز ماهها است شروع شده با غفلت مدیران مومن واقعی دارد عنان مردم را می بردواقعا عجیب است؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
پس خود دولت دلال است لازم است با خود دولت برخورد شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
کو آقای رئیسی؟ کو قوه قضاییه؟! کو قالیباف و مجلس؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار