کد خبر: 1018399
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
در جریان سفر رئیس جمهور صربستان به امریکا و دیدار با رئیس جمهور این کشور، دونالد ترامپ متکبر در اقدامی غیردیپلماتیک و تحقیرآمیز در حالی که پشت میز کار خود نشسته بود، همتای صرب را که از قضا از متحدان امریکا محسوب می‌شود، روی صندلی روبه‌روی خود نشاند که گویی مانند یک متهم او را بازجویی می‌کند. این تصویر میلیون‌ها بار در فضای مجازی و رسانه‌های جهان بازنشر شد، اما در ایران رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات آن را سانسور کردند. چرا؟

پاسخ این سؤال را در بزک امریکا که او را کدخدای دنیا می‌پندارند، باید جست‌وجو کرد. این جماعت همواره امریکا را کشوری متمدن، مدینه فاضله و انتهای آرزو‌های تمدن بشری می‌پندارند، از این رو هر تصویر و نگاهی که چنین تصویر بزک شده‌ای را مخدوش کند باید به تیغ سانسور سپرد. روزگاری نه چندان دور رسانه‌های اصلاح‌طلب لوگوی خود را با دیپلمات‌های امریکایی «ست» می‌کردند، در تیترهای‌شان پرواز مستقیم تهران - واشنگتن آرزو می‌کردند و اکنون هم ستاد انتخاباتی بایدن در تهران شده‌اند، اما چرا این قاب سانسور می‌شود؛ چون نماد فروریختن کاخ آرزو‌های آنهاست، امریکایی باید جنتلمن بماند. به قول ظریفی باور کردنش سخت است، اما آن‌ها دوست داشتند رئیس جمهور ما با همین وضعیت تحقیر شدگی، مقابل رئیس جمهور امریکا بنشیند. چنانکه برخی از فعالان سیاسی مأموریت‌شان، تدارک همین موقعیت تحقیرآمیز است.

چنانکه در شماره دیروز جوان اشاره شد، امریکا دوست دارد رؤسای حکومت‌های مختلف جهان را به کاخ سفید بیاورد، روی همین صندلی یا بدتر از آن بنشاند، به دنیا بگوید ما این هستیم و ما می‌گوییم دنیا چگونه باشد. اما زورش به دومنیکن و صربستان و برخی از همین شیوخ شلخته شنزار‌های جنوب خلیج‌فارس می‌رسد و بس. این یک صحنه‌سازی اتفاقی و عادی نیست! بیشتر به نقشه طراحی شده‌ای می‌ماند که باید عقده از دست دادن رهبری جهان را برای امریکا بگشاید! انتشار تصاویر تحقیرآمیز از امضای توافق رئیس‌جمهور صربستان با امریکا، یک بار دیگر نشان داد که پروتکل‌های مذاکراتی دولت امریکا با دولت‌های طرف مذاکره به چه نحوی چیده می‌شود. این همان واقعیاتی است که دلبستگان به جنتلمن‌های امریکایی تاب دیدن آن را ندارند و اینجا دیگر دانستن حق مردم نیست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار