کد خبر: 1018228
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
رأی منفی کمیته فنی فدراسیون والیبال به انتخاب سرمربی داخلی!
حدود شش ماه از جدایی ایگور کولاکوویچ، سرمربی صرب تیم ملی والیبال کشورمان می‌گذرد. شش ماهی که تصور می‌شد طی آن سرمربی جدید تیم ملی المپیکی ایران معرفی شود، اما هرچه جلوتر آمدیم کار بیشتر گره خورد تا هنوز به‌طور قطع مشخص نباشد که چه کسی قرار است هدایت تیم ملی ایران در آوردگاه مهم المپیک را برعهده بگیرد.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: محمدرضا داورزنی از روزی که دوباره سکان ریاست فدراسیون این رشته را به دست گرفته با اصرار زیاد از آوردن یک مربی درجه یک خارجی برای کسب نتیجه مطلوب در المپیک سخن گفته است. جالب اینکه جناب رئیس در این راه حتی با برگزاری نشست هم‌اندیشی و استفاده از نظر کمیته فنی سعی در آن داشته که حرف خود را به کرسی بنشاند، اما هر بار نتیجه عکس گرفته و تقریباً اهالی والیبال متفق‌القول بر این باورند که یک مربی کاربلد داخلی هم می‌تواند ما را در المپیک به نتیجه دلخواه برساند.

با این حال داورزنی به‌رغم تمامی این واکنش‌ها و حتی برخلاف آنچه در دیدار والیبالیست‌های جوان کشورمان در دیدار با مقام معظم رهبری گذشت، هنوز اصرار به استفاده از سرمربی خارجی برای تیم ملی والیبال دارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز ۱۶‌مرداد ۹۸ در جریان دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیاد‌های علمی وجهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور که بر بام قهرمانی جهان ایستادند با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشور کسب این موفقیت بزرگ را با سرمربی ایرانی بسیار خرسند‌کننده و مهم دانستند و تأکید کردند: «من همواره معتقد بوده‌ام که مجموعه‌های ورزشی کشور شایسته است سرمربی ایرانی داشته باشند.»

با توجه به این مسائل و اتفاقات رخ داده و گمانه‌زنی‌ها و نظر‌های مثبت روی انتخاب گزینه داخلی برای تیم‌های ملی از جمله والیبال اصرار بیش از حد داورزنی برای به کارگیری مربی خارجی قابل تأمل است. اصراری که دیروز با رسانه‌ای شدن خبر توافق فدراسیون والیبال با سرمربی سابق تیم ملی روسیه به اوج خود رسید.

آلکنو از تأیید تا تکذیب

در حالی که کمیته فنی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال تنها یک جلسه تشکیل داده و فقط تصویب کرده بود که در صورت استفاده از مربی خارجی باید یک مربی تراز اول به ایران بیاید، صبح دیروز رسانه‌ها از توافق نهایی فدراسیون با ولادیمیر آلکنو، سرمربی ۵۳ ساله سابق روسیه خبر دادند. الکنو مربی موفق روس در رده ملی و باشگاهی است. این خبر در حالی که هنوز به درستی تأیید نشده بود، یک خبرنگار روسی نزدیک به این مربی در گفتگو با تسنیم گفت: «من دو روز قبل با آلکنو تماس گرفتم. او نمی‌خواهد اصلاً در مورد پیشنهاد ایران صحبت کند. حداکثر چیزی که آلکنو گفته این است که حرفی ندارد.»

کمیته فنی بدون حکم!

مطرح شدن نام سرمربی روس برای هدایت تیم ملی والیبال ایران بلافاصله با عکس‌العمل چهره‌های مطرح والیبال مواجه شد. بهنام محمودی، پیشکسوت والیبال با اعلام اینکه کمیته فنی هیچ حکمی ندارد، اظهار داشت: «در جلسه هیئت رئیسه پیشنهاد داده بودم کمیته فنی تشکیل شود تا در مورد آینده تیم ملی والیبال ایران تصمیم‌گیری کند که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد. درخواست کرده بودم برای انتخاب سرمربی تیم ملی نظرات فنی جمع‌آوری شود که در جلسه کمیته فنی این امر نیز محقق شد. نام چند گزینه مطرح شد تا اعضای کمیته فنی شرایط آن‌ها را بررسی کنند و قرار شد اولویت‌بندی صورت گیرد. با این حال باید سیاست فدراسیون را پرسید، ما در واقع نقش کمیته مشورتی را داریم. همه باید برای کمک به والیبال تلاش کنند و هدف ما هم همین است.»

محمود افشاردوست، دبیرکل سابق فدراسیون والیبال هم اظهار داشت: «همیشه نام ۱۵، ۱۶ نفر برای هدایت تیم ملی والیبال ایران مطرح است و هر کسی می‌تواند از این گزینه‌ها نام ببرد. همه اعضای کمیته فنی گفتند که، چون شرایط تیم ملی به گونه‌ای است که می‌تواند جزو برترین‌های المپیک باشد، می‌توان از مربی خارجی سطح بالا استفاده کرد. البته همیشه اعلام کرده‌ام که نظر شخصی من استفاده از مربی ایرانی بوده، اما نظر جمع استفاده از مربی خارجی است و، چون تصمیم به این شکل گرفته شده، همه باید حمایت کنیم تا بهترین گزینه انتخاب شود.»

با هیچ گزینه‌ای گفتگو نشده است

با انتشار این اخبار و گمانه‌زنی‌ها، فدراسیون والیبال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «برخی رسانه‌ها فهرستی از گزینه‌های هدایت تیم ملی را منتشر کرده‌اند که به هیچ عنوان مورد تأیید فدراسیون والیبال نیست. تأکید می‌شود که فدراسیون والیبال تاکنون با هیچ گزینه‌ای برای هدایت تیم ملی کشورمان وارد گفتگو و مذاکره نشده است و فهرست منتشر شده در حد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای بوده و مورد تأیید نیست. گزینه‌های نهایی فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی، بر اساس جمع‌بندی و تصمیم کمیته فنی، مشخص و اعلام خواهد شد. دومین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه برگزار می‌شود.»

به این ترتیب باید منتظر روز‌های آینده ماند، روز‌های سرنوشت‌سازی که آینده والیبال ایران به آن‌ها گره خورده است. روز‌هایی که باید دید در پس آن یک مربی کارآمد داخلی هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد یا کار مطابق میل داورزنی به یک خارجی سپرده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار