کد خبر: 1017789
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
نماینده سابق ولی فقیه در کردستان:
نماینده سابق ولی فقیه در کردستان گفت: از زمانی که به کردستان آمدم تاکنون هر آنچه از دستم برای این استان برآمده، کوتاهی نکرده‌ام.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان کردستان که با حضور حجت‌الاسلام محمدیان رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه نهاد رهبری، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تعدادی از مسوولان کشوری و استانی و روحانیون شیعه و سنی هم‌اکنون در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: از اعتمادی که مقام معظم رهبری به بنده برای خدمت به مردم کردستان کردند کمال تقدیر را دارم.

وی تصریح کرد: در خدمت مردمی بودیم که نجیب، باصفا و باوفا و بامحبت بودند و در طول این 10 سال مرا شرمنده کردند و هرگز احساس غربت نکردم.

نماینده سابق ولی فقیه در استان کردستان افزود: برنامه‌های مختلف و سفرهایی که شهرها و روستاهای استان داشتیم همه و همه خاطراتی است که هرگز فراموش نخواهیم کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: مردم ارتباط تنگاتنگی با دفتر در طول این 10 سال داشتند و همین ارتباط موجب شده بود که به راحتی بتوانیم اطلاعاتی که نیاز کاری بود را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از 10 سال حس می‌کنم دوستان زیادی را از بین جامعه روحانیون و دیگر عزیزان داریم که برای بنده جای خرسندی است.

نماینده سابق ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: از مسئولان استان که طی این 10 سال همواره همراه بوده و با ارتباطاتی دوستانه توانسته‌ایم در راستای تحقق اهداف و خدمت و رفاع مردم گام برداریم، تقدیر می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اذعان کرد: از فرماندهان قبلی و جدید سپاه و سایر فرماندهان نیروهای مسلح به خاطر تمام همراهی و همکاری‌هایی که داشتند تقدیر می‌کنم.

وی گفت: جامعه روحانیون کردستان لیاقت بیشترین و بهترین خدمات هستند، قشری تاثیرگذار و زحمت‌کش که در تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی بهترین نقش‌آفرینی را دارند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای ارتقای سطح اقتصادی جامعه روحانیون بکار گرفتیم، اضافه کرد: پرداخت شهریه جامعه روحانیون و ماموستائیان اگرچه مختصر است اما سر وقت پرداخت می‌شود.

وی افزود: بهره‌گیری از توان علمای اهل سنت و روحانیون در برنامه‌های فرهنگی و تلاش در راستای ارتقای سطح علمی جامعه روحانیون از شیعه و سنی از دیگر اقداماتی بود که به صورت ویژه در استان دنبال کردیم و اقدامات لازم انجام شد.

نماینده سابق ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: یک رابطه دوستانه و بسیار صمیمی در بین اهل سنت و تشیع در این استان در بین عامه مردم و روحانیون وجود دارد که موجب شده همه با وحدت و مودت و نزدیکی در کنار هم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت استان ستونی برای دانشگاه‌ها بودند، گفت: با توجه به اینکه استان کردستان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان استان فرهنگی نام‌گذاری شده است و در این راستا تلاش‌های زیادی برای توسعه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی انجام گرفت و مرکز تخصصی امام شافعی برای نخستین بار در کشور در این استان ایجاد شد.

وی اضافه کرد: ایجاد این زیرساخت مهم موجب شد یک نگاه بین‌المللی به کردستان صورت بگیرد سایت شافعی‌نیوز را در استان ایجاد و فعال کردیم که با 5 زبان دنیا می‌تواند همه شافعی‌های دنیا را پوشش بدهد.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: ایجاد کتابخانه که تحت وب بوده و تمام روحانیون و مسلمانان از سراسر جهان می‌توانند از این بستر استفاده کنند که همه اینها از برکات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

وی احداث دارالقرآن را از دیگر برکات سفر رهبری عنوان کرد و گفت: موافقت احداث دارالقرآن بین‌المللی دیگر در استان کردستان گرفته شده که در حال ساخت است.

نماینده سابق ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: وحدت، همدلی و برادری که در استان کردستان وجود دارد تاثیر بسزایی روی مسلمانان سایر کشورهایی که با برگزاری نشست‌ها، برنامه‌ها و سفرهای مختلف برقرار شده بود، گذاشته است.

وی از تشکیل مرکز مطالعات راهبردی در دفتر نمایندگی ولی فقیه را از دیگر اقدامات ارزشمند در استان عنوان کرد و گفت: این مهم موجب شد زمینه استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی،نظرات نخبگان و غیره فراهم شود.

حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: کارهای خوبی در سطح استان انجام شد و شاخص‌های کردستان از خیلی از موارد در بخش مادی و غیره از شاخص‌های کشوری جلو است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز کردستان در کشور پیشرو و در زمینه جمع‌آوری زکات و انجام امر به معروف و نهی از منکر کردستان از استان‌های برتر در کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر