کد خبر: 1017706
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
تاکنون ۲۷ بازیکن و مربی به صورت مشترک در جمع آبی‌پوشان تهران و قرمزپوشان تبریز حضور داشته‌اند و در دیدار جام حذفی نیز سه چهره آشنا برای استقلال در تراکتور دیده می‌شوند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در آخرین دیدار از فصل جاری فوتبال ایران و دیدار نهایی جام حذفی، استقلال و تراکتور فردا از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به میدان می‌روند. قهرمان این دیدار علاوه بر کسب جام، به طور مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ راه پیدا می‌کند.

جدا از سابقه بالای رقابت سرخابی‌های تهران و تبریز، هر دو تیم دارای اشتراکاتی هم هستند. به همین دلیل، بررسی اسامی بازیکنان مشترک دو تیم خالی از لطف نیست.

در میان بازیکنان و مربیان مشترک دو تیم در این دیدار فقط نام سه نفر دیده می‌شود که در گذشته سابقه بازی در تیم رقیب را داشتند و اکنون مقابل تیم سابقشان به میدان می‌روند.

ساکت الهامی

سرمربی کنونی تراکتور برای مدتی دستیار سرمربیانی مانند قلعه نویی، مرفاوی و فیروز کریمی در استقلال بود، اما هیچ گاه استقلالی بودنش را کتمان نکرده است و تاکید کرده که قلبا استقلال را دوست دارد. با این حال او در این دیدار هر کاری خواهد کرد تا دست استقلال از رسیدن به جام طلایی کوتاه بماند.

میثم تیموری و میلاد فخرالدینی

به جز سرمربی تراکتور، مدافعان راست و چپ این تیم هم سابقه حضور در استقلال را دارند. تیموری ابتدای فصل جاری از استقلال جدا شد و به تبریز رفت. فخرالدینی هم چند فصل قبل در استقلال عضویت داشت، اما بعد از جدایی از این تیم و حضور در تیم‌هایی مانند ذوب آهن، مجددا راهی تبریز شد تا لباس تراکتور را به تن کند.

در ادامه به بررسی اسامی بازیکنان و مربیان مشترک دو تیم در گذشته می‌پردازیم:

سیروس دین‌محمدی

از بازیکنان اصالتا تبریزی شاغل در استقلال و تراکتور که توانست از طریق حضور در استقلال، راهی فوتبال آلمان شود. دین‌محمدی ۵ سال برای تراکتور و ۴ سال برای استقلال بازی کرد و در این میان دو فصل هم مربی آبی‌پوشان پایتخت بود.

امیرقلعه‌نویی

قلعه‌نویی نه به عنوان بازیکن بلکه به عنوان مربی در دو مقطع هدایت تراکتور را بر عهده داشت و نتایج خوبی را هم با این تیم کسب کرد. او قبل از رفتن به تراکتور، به مدت ۹ سال بازیکن و هشت سال سرمربی استقلال بود و پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر است.

جاسم کرار

کرار از بازیکنان خارجی مشترک میان دو تیم است. او روی هم رفته سه سال برای تراکتور و سه سال هم برای استقلال بازی کرد و بازی‌های درخشانی از دوران حضورش در دو تیم در خاطر‌ها مانده است.

آندرانیک تیموریان

کاپیتان تیم ملی و لژیونر سابق فوتبال ایران در دوران فوتبالش برای هر دو تیم بازی کرده و جزو بازیکنان شاخص به شمار می‌رفت. او دو فصل برای تراکتور و سه فصل هم برای استقلال بازی کرد.

بختیار رحمانی

رحمانی برای دوران سربازی راهی تراکتور شد، اما بعد از گذشت یک فصل و با درخواست علیرضا منصوریان به استقلال آمد که حضورش در پایتخت با عملکرد فنی ضعیفی از او همراه شد و بعد از آن هیچ گاه بختیار سابق نشد.

محسن فروزان

او در دو مقطع در تراکتور بازی کرده و روی هم رفته سه سال دروازه‌بان اصلی سرخپوشان تبریزی بود. فروزان در سال ۹۳ به استقلال آمد و دروازه‌بان این تیم شد، اما در پایان فصل جایگاه خود را از دست داد تا مهدی رحمتی مجددا سنگربان اصلی این تیم شود.

امیر حسین صادقی

از دیگر چهره‌های شاخص و مشترک میان دو تیم می‌توان به امیرحسین صادقی اشاره کرد که در خلال دوران طولانی مدت حضورش در استقلال، یک فصل هم در تراکتور بازی کرده است و حضور موفقی هم در این تیم داشت و مجددا به استقلال بازگشت.

سیاوش اکبرپور

در ادامه انتقال استقلالی‌ها به تبریز، می‌توان به اکبرپور اشاره کرد که بعد از فصل حضور در استقلال، یک فصل هم در تبریز بازی کرد و دوران حضورش در تراکتور استمرار زیادی نداشت.

داوود رستمی

رستمی بعد از هشت فصل فصل حضور در تراکتور جزو پیشکسوتان این تیم به شمار می‌رود. او در کارنامه بازیگری خود یک فصل هم در استقلال حضور داشت که البته بازی‌های زیادی برای این تیم انجام نداده است.

کاظم محمودی



محمودی هم در دوران بازیگری خود ۶ سال برای تراکتور و ۲.۵ برای استقلال به میدان رفته و از بازیکنان مشترک میان این دو تیم است. او به مدت ۴ سال هم به عنوان مربی روی نیمکت تراکتور نشسته است.

پرویز مظلومی

مهاجم سال‌های دور استقلال، به جز ۱۱ فصل حضور در این تیم، به مدت سه فصل هم بازیکن تراکتور بوده است. او بعد از پایان دوران بازیگری، به مدت سه سال سرمربی استقلال را بر عهده داشته و جام حذفی را هم برای این تیم کسب کرده است.

محمد بیاتی

بازیکن سال‌های دور استقلال که به مدت هفت سال برای آبی‌پوشان به میدان رفته، در دوران مربیگری به مدت پنج فصل هدایت تراکتور را بر عهده داشت و یک چهره استقلالی - تراکتوری است.

رسول خطیبی

چهره محبوب تبریزی‌ها که همواره یک آلترناتیو برای مربیان تراکتور است، در دوران بازیگری خود در مدت بسیار کوتاهی به عنوان یار کمکی به استقلال آمد. او در تراکتور هم حضور طولانی نداشته و یک سال و نیم بازیکن این تیم بود. خطیبی مدت کوتاهی هم عهده‌دار سرمربیگری تراکتور بود که به دلایل غیرفنی از شغلش برکنار شد.

به گزارش ایسنا، به جز نفراتی که نام برده شده، بازیکنان دیگری هم با سابقه بازی به مدت یک تا دو سال در هر دو تیم دیده می‌شوند. علی حمودی، ستار همدانی، مصطفی اکرامی، فردین عابدینی، احمد فیض کریملو، مهرداد پولادی، رودریگو توزی، علی علیزاده، مهدی سیدصالحی، فرزاد حاتمی و علیرضا رمضانی نیز سابقه حضور مشترک در هر دو تیم را دارند تا شمار بازیکنان و مربیان مشترک دو تیم به عدد ۲۷ برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار