کد خبر: 1017655
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی به روش بیمه‌گری هزینه‌ها را دو برابر می‌کند، گفت: دخالت‌ها تعادل جذب معلمان را به هم ریخته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در دومین روز سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: تدوین برنامه هفتم توسعه از اقداماتی است که در دست اجراست و ویژگی آن، این است که آخرین برنامه توسعه در سند ۱۴۰۴ است و کارگروه تدوین آن برای بخش آموزش و پرورش، تشکیل شده است.

وی به بحث بودجه اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی انجام شده است؛ در زمینه رتبه‌بندی مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ در اختیار ما قرار گرفت که رتبه‌بندی اجرا شد و این اعتبار با افزایش‌ها به ۸ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ می‌رسد.

الهیار ترکمن به اجرای فصل دهم قانون خدمات کشوری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در یک ماه ۴۵۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شد و اعتبارات آن در بودجه دیده شده است؛ همچنین بحث فوق العاده ویژه معلمان هم در خرداد اجرا شد.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

وی به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: برای پرداخت پاداش پایان خدمت اعلام شده بود که به استناد تبصره ۲۱ ضوابط بودجه دستگاه‌ها از طریق فروش اموال منقول و غیر منقول صورت گیرد که از همان اول مخالفت کردیم و پیگیری‌ها برای پرداخت آن هماهنگ شد که تاکنون ۳۷۰۰ میلیارد به صورت نقد فراهم شد و برای پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان دیگر در حال پیگیری هستیم و تلاش می‌کنیم تمام اعتبار پاداش پایان خدمت به صورت یکجا تا پایان شهریور پرداخت شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص بودجه سال آینده این وزارتخانه اظهار کرد: تدوین و تنظیم بودجه ۱۴۰۰ است موضوع مهمی است چراکه بحث بودجه بندی در زمینه کروناست و نشانه‌ها و سیگنال‌هایی دریافت کردیم که بودجه به صورت استانی است البته ممکن است بودجه در مجلس به شکل استانی تصویب نشود، اما ما باید آماده کنیم.

آسیب ابلاغ‌های صوری

وی در حوزه مدیریت منابع انسانی به ابلاغ‌های صوری اشاره کرد و گفت: وجود ابلاغ‌های صوری در منابع انسانی آسیب می‌رساند و هر اداره کل یک دستگاه محسوب می‌شود و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

الهیار ترکمن اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی در حال انجام است و نقل و انتقالات را نهایی کردیم و در حال صدور ابلاغ و کلاس‌بندی هستیم البته نقل و انتقال اضطراری یکی از مخل‌ترین اتفاقات است و باید برایش تدبیری بیندیشیم.

مداخلات بیرونی تعادل جذب معلم را به هم ریخته است

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی جذب نیرو در آموزش و پرورش باید از دو دانشگاه فرهنگیان و رجایی باشد، اما مداخلات بیرونی مخصوصا در ۱۰ سال گذشته تعادل نیروی انسانی و استاندارد‌های آن را به هم ریخته است، سیاست‌های جذب نیرو تدوین شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است تا سیاست‌هایی را پیش بینی کنیم که نسل آینده معلمان منعطف و اندیشمند باشند.

الهیار ترکمن گفت: هرچه حقوق فرهنگیان را اضافه کنیم، اما برای خانه‌دار شدن آن‌ها کاری نکنیم تاثیری در بهبود معیشت ندارد بنابراین باید به خانه‌دار شدن فرهنگیان توجه جدی شود.

بیمه صندوقی بهترین شیوه است

وی درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان بیان کرد: این بیمه به روش صندوقی است و ماهانه ۴۶ هزار تومان از سوی فرهنگیان واریز می‌شود که خدمات بدون سقف است و یکی از بهترین شکل‌هاست، اما اگر بخواهد به شیوه بیمه‌گری و توسط یکی از شرکت‌های بیمه اجرا شود هزینه‌ها دو برابر خواهد شد. بیشتر فرهنگیان جوان هستند و بیماری‌ها در آن‌ها اندک است بنابراین بیمه تکمیلی در میان فرهنگیان باید حالت چکاپ کردن و پیشگیری داشته باشد.

الهیار ترکمن در پایان متذکر شد: باید در مسیر مولد سازی سرمایه‌ها با رعایت قوانین و حفظ مصالح آموزش و پرورش اقدام کنیم، اما همکاری در این زمینه کم است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار