کد خبر: 1017059
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
رئیس «ساترا» با سفیر جمهوری خلق چین در ایران دیدار کرد
سفیر چین در دیدار با رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویرفراگیر (ساترا) ضمن استقبال از نمایش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در پلتفرم‌های چینی و اعلام آمادگی جهت نمایش رایگان سریال‌های چینی در رسانه‌های صوتی و تصویری ایرانی می‌گوید: «در سال‌های اخیر رسانه‌های جدید به ویژه رسانه‌های کشور‌های غربی فضای مجازی را کنترل کرده‌اند، برای اینکه مردم صدای ما را بشنوند ما باید پلتفرم خود را داشته باشیم.»
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدصادق امامیان رئیس ساترا در دیدار سفیر جمهوری خلق چین با اشاره به اینکه امروز مردم در دنیا با رسانه‌های جدید خو گرفته‌اند و دیگر تمام وقت خود را صرف دیدن تلویزیون ملی نمی‌کنند، افزود: مردم به خصوص نسل جوان تحت تأثیر رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته‌اند و رسانه‌های ملی کشور خودشان به سختی در رتبه نخست توجهات قرار می‌گیرد، به همین دلیل با چالشی جهانی مواجهیم. آمار‌ها نشان می‌دهد در کشور‌های جهان از هر پنج رسانه نخست، چهار مورد آن‌ها رسانه‌های بین‌المللی و غالباً امریکایی هستند، از این رو مردم در این زمینه احساس نگرانی می‌کنند، حتی در کشور‌های غربی خیلی از مردم مداخله حاکمیت از طریق تنظیم‌گری در حوزه رسانه را لازم می‌دانند.

امامیان در ادامه با بیان اینکه مأموریت ساترا مستقل از صداوسیماست، خاطر نشان کرد: وظیفه رسانه ملی رساندن محتوای ملی به تمام مردم کشور است، اما وظیفه ساترا توسعه صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایرانی است، به همین دلیل ساترا از بدو تاسیس به شدت فعالیت‌های بین‌المللی خود را دنبال می‌کند. اگر چه طی دو سال گذشته بیش از ۴۰رگولاتور غربی را شناسایی و با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم، اما امروز توسعه همکاری با شرق به ویژه با کشور‌هایی مثل چین که در زمینه نظام رسانه‌ای خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند، در دستور کار قرار دارد.

وی سرمایه‌گذاری‌های مشترک را از مبانی مهم توافقات رسانه‌ای و دو طرفه ایران و چین دانست و افزود: هم چین و هم ایران دغدغه‌های مشترک و قابل توجهی هم در زمینه سیاسی و هم در زمینه اجتماعی دارند. با توجه به اینکه حوزه رسانه‌های نوین مبتنی بر اینترنت، یک حوزه دینامیک است و به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند، نیازمند ارتباطات پویا و مستمر در این زمینه هستیم تا بتوانیم به‌روز و لحظه‌ای تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم، البته ما فراتر از بحث امنیت فضای مجازی خواستار همکاری در موضوعاتی از جمله همکاری رسانه‌های مبتنی بر اینترنت نیز هستیم.

معاون رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه «وی‌اُ‌دی»‌ها این زمینه را دارند که در کنار تولید محتوای ارزشمند داخلی، از محصولات کشور چین نیز استفاده کنند، خاطر نشان کرد: سیاست ما این است که ۴۰درصد محتوای رسانه‌های صوتی و تصویری، داخلی و ایرانی باشد، این با شرایط قبلی که قالب محتواها، محتوای خارجی با محوریت هالیوود بود، قطعاً متفاوت است.

در ادامه این برنامه، چانگ هوا سفیر چین در ایران نیز درباره همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه فرهنگی و رسانه‌ای اظهار داشت: در سال‌های اخیر رسانه‌های جدید به ویژه رسانه‌های کشور‌های غربی فضای مجازی را کنترل کرده است. ما باید پلتفرم خود را داشته باشیم تا مردم صدای ما را بشنوند. با وجود اینکه رسانه‌های سنتی هنوز فعال هستند و نقش خود را ایفا می‌کنند، اما نسل جدید کشش بیشتری به رسانه‌های جدید دارند.

سفیر چین با استقبال از پیشنهاد‌های همکاری مشترک بین دو کشور گفت: شرکت‌های بزرگ اینترنتی و فناوری اطلاعات در چین اکثراً شرکت‌های خصوصی هستند که مطمئناً از همکاری با شرکت‌های اینترنتی استقبال خواهند کرد. ما حاضریم یکسری از سریال‌های چینی را به صورت رایگان برای نمایش در اختیار رسانه‌های صوتی و تصویری ایرانی قرار دهیم و از نمایش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در پلتفرم‌های چینی استقبال می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار