کد خبر: 1016858
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه مخاطب خاص
حجت الاسلام حسینی قمی شب گذشته در برنامه مخاطب خاص گفت: در این شب‌های عزای سیدالشهدا وظیفه‌ی ماست که درباره معضلات و دغدغه‌های جدی جامعه تذکر بدهیم.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: حجت الاسلام حسینی قمی در برنامه مخاطب خاص دیشب دوشنبه ۳ شهریور در اهمیت نامگذاری افراد در جامعه گفت: در روایت‌های منسوب به پیامبر اکرم آمده است که ایشان در بیش از ۷۰ جایگاه اسامی افرادی را تغییر دادند. این مساله نشان دهنده اهمیت نام است. ولی این موضوع در جامعه ما مغفول مانده است و اسامی آشنای بزرگان دینی ما مهجور شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سال گذشته رسانه ملی اعلام کرد که می‌خواهد به کسانی که نام خدیجه را برمیگزینند جایزه اهدا کند، ولی متاسفانه عددی کمتر ازانگشتان دو دست در این طرح ثبت نام کردند. این مساله حقیقتا تلخ است. نام اهل بیت همانی است که در زیارت جامعه کبیره درباره اش می‌گوییم «فما احلی اسمائکم» (چقدر نام‌های شما شیرین است) ضمن آن که اسم هر کس تاثیر بسزایی در هویت و شخصیت او دارد، همان طور که همین دختر نازنین شهید مدافع حرم در همین برنامه گفت از وقتی حاج قاسم اسم مرا به «زینب» تغییر داد این مساله در تمام رفتار‌های زندگی ام تاثیر گذاشت. چرا که دیگر خودم را منسوب به حضرت زینب سلام الله علی‌ها می‌دانستم.

حجت الاسلام حسین قمی خاطرنشان کرد: من واقعا از خانواده‌های محترم تقاضا دارم که وقتی این نام‌های مبارک و کنایه‌های منسوب به اهل بیت هست، چرا باید نسبت به آن‌ها غفلت کنیم و آن‌ها را فراموش کنیم؟

کارشناس برنامه مخاطب خاص با اشاره به دغدغه یکی از مراجع تقلید درباره این موضوع، گفت: یکی از مراجع عظام تقلید امروز در تماسی که با من داشتند تاکید کردند که من به موضوع اهمیت نام اشاره بکنم؛ و تاکید دیگری هم داشتند که از آن مهم‌تر مساله جمعیت است، چرا که نسل ما با این شیب نزولی جمعیت به طور جدی تهدید می‌شود. این موضوع مکرر در کلام رهبر انقلاب هم مورد تاکید قرار گرفته و حقیقتاً باید اقدام ویژه‌ای درباره این موضوعات انجام بده.

حجت الاسلام حسینی قمی تاکید کرد: این که منِ طلبه در ایام محرم درباره این موضوع صحبت می‌کنم و آن مرجع معظم تقلید در این باره تاکید می‌کنند به خاطر اهمیت موضوع است. این‌ها مسائل جدی جامعه اسلامی ماست، این که موانع ازدواج و برخی سنت‌های نادرست آن در میان برود، این که خانواده‌ها برای ازدواج جوانان مانع تراشی نکنند و ازدواج آسان زوج‌های جوان را حمایت کنند، این که توجه جدی ما معطوف به مساله جمعیت باشد، این‌ها مسائل مهمی در جامعه ما هستند که باید در این ایام نسبت به آن‌ها یاداوری شود. ما مساله‌ی جدی درباره کاهش ازدواج و رشد نرخ طلاق در کشورمان داریم. جداً غم انگیز است که در کشوری که پرچم عزای سیدالشهدا در آن بالاست این آمار‌ها را ببینیم. خجالت میکشم آمار سقط جنین را بگویم. در کشور شیعه چرا باید این قدر سقط جنین که مصداق واقعی قتل نفس است انجام گیرد؟ در این ایام عاشورایی تاسی کنیم به حضرت سیدالشهدا که سبک زندگی مان را به ایشان نزدیک کنیم.

گفتنی است برنامه تلویزیونی مخاطب خاص با اجرای رسالت بوذری و تهیه کنندگی هادی آشتیانی به مناسبت شب‌های دهه اول ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان هر شب بعد از خبر سراسری ۲۲ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار