کد خبر: 1016820
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
همزمان با فرارسیدن ماه محرم معرفی شد؛
با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برخی از کتاب های منتشر شده با محوریت سبک زندگی و سیره این امام همام را معرفی کرد.

یکی از رسالت های بنیاد پژوهش‌های اسلامی ترویج و نشر فرهنگ اسلامی است؛ در همین راستا این مجموعه تاکنون کتابهای بسیاری با موضوعات مختلف منتشر و به جامعه هدف عرضه کرده است.
برخی از این کتابها به موضوع تاریخ و سیره زندگی امام حسین(ع) پرداخته است که از آن جمله می توان به عناوینی همچون «امام حسین(ع) در منابع کهن»، «امام حسین(ع) و پگاه پیروزی»، «خداشناسی در دعای عرفه حضرت امام حسین(ع)»، « دانشنامه جامع امام حسین(ع)» و « گزیده ای از سخنان امام حسین (ع)» اشاره کرد.
همچنین کتابهایی با عناوین «روضه الاحباب، روایتی داستانی در مقتل امام حسین(ع)» به زبان عربی و «سید الشهدا امام حسین(ع) کی حیات طیبه» به زبان اردو منتشر شده و در اختیار غیر فارسی زبانان قرار گرفته است.
«امام حسین (ع) در منابع کهن» تلاش دارد رخداد عظیم عاشورا را با تکیه بر منابع کهن تاریخی( از قرن یک تا قرن هفت) بازخوانی کند تا گامی در ترویج اندیشه عاشورایی و صیانت از قلّه های آن در برابر دین باورانی که اساساً برای اصلاح طلبی جایگاهی قائل نیستند و دین باورانی که از سر سُست اندیشی با تکلیف گریزی، به تحریف پیام عاشورا رو آورده و آن را از عدالت خواهی تهی شمرده اند برداشته شود.
احمد ترابی، محمدعلی چنارانی، عباسعلی صدیقی‌نسب و حبیب‌الله میرزایی از مولفان این اثر هستند.
کتاب «امام حسین (ع) و پگاه پیروزی» نوشته‌ محمد نعمه سماوی و ترجمه‌ موسی دانش است. در این کتاب قیام خونین و باشکوه کربلا از دیدگاه علمی و تاریخی تحلیل شده است. مؤلف در این اثر تلاش کرده علاوه بر ذکر رویدادهای غم انگیز کربلا، تمام ابعاد این واقعه‌ عظیم را شناسایی و ریشه‌یابی کند.
«گزیده ای از سخنان امام حسین(ع)» نیز کتاب دیگری است که به قلم محمد حكيمی نگاشته شده است؛ نويسنده اين كتاب ۴۰ نكته اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و ... از ميان روايات و احاديث نقل شده از امام حسين(ع) را مورد بررسی قرار داده است.
انقلاب خونین عاشورا، پرستش آزادگان، دین باوری عقلانی، مسئولیت دانایان، ولایت و رسالت عالمان، کرامت انسانی نیازمندان، رفتار انسانی با همه انسان‌ها، راه آزادگان، حدیث ثقلین، نجات انسان و .... برخی از موضوعات و مباحث این کتاب است که نویسنده در این کتاب، تلاش دارد تا جامعه با آرمان‌های مکتب انسانی آن امام همام و لزوم گسترش بیش از پیش سیره رفتاری، اخلاقی و اجتماعی امام حسین(ع) آشنا شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار