کد خبر: 1016551
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
والیبال می‌تواند دومین رقابت ورزشی باشد که بعد از فوتبال مجوز برگزاری مسابقات را می‌گیرد.  تلاش‌های فدراسیون والیبال برای برگزاری رقابت‌های لیگ دوازدهم مرداد‌ماه با برگزاری نخستین نشست تدوین پروتکل‌های بهداشتی با حضور داورزنی شکلی رسمی‌تر و جدی‌تر به خود گرفت. اگرچه هنوز پاسخی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش داده نشده، اما داورزنی از آغاز رقابت‌های این فصل لیگ والیبال در نوزدهم شهریور خبر می‌دهد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صحبت‌های رئیس فدراسیون والیبال حاکی از آن است که با وجود رایزنی‌های دو هفته اخیر با ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هنوز فدراسیون در انتظار صدور مجوز آغاز لیگ است: «برای ما که یکی از ۱۲ تیم شرکت‌کننده در المپیک هستیم، حفظ آمادگی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور برای برگزاری رقابت‌های لیگ نشست‌های متعددی برگزار شده و پروتکل‌های بهداشتی و نحوه برگزاری مسابقات نیز بعد از تصویب در ستاد مقابله با کرونا به فدراسیون ابلاغ می‌شود که اجرای آن در لیگ برتر و دسته یک و دیگر رقابت‌ها الزامی خواهد بود؛ بنابراین باید همه به هم کمک کنیم تا مسابقات به خوبی و با رعایت تمام اصول و حفظ سلامتی، اما بدون تماشاگر برگزار شود.»

یک اشتباه فاجعه به بار می‌آورد

به‌رغم آنکه مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ والیبال هنوز به طور رسمی صادر نشده، اما داورزنی در نشستی آنلاین با ناظران سلامت بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان لیگ سی و چهارم تأکید کرد: «طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ممکن است تا دو سال دیگر با کرونا درگیر باشیم. پس باید همه کمک کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل انفرادی و تیمی شرایط را برای برگزاری رقابت‌ها مهیا کنیم. در اکثر کشور‌ها مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده، اما مسئله مهم اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی است، چراکه هرگونه سهل‌انگاری می‌تواند آسیب جدی به مسابقات بزند و ما دوست نداریم عدم رعایت این مهم باعث تعطیلی لیگ شود. اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنیم دچار بحران می‌شویم. از طرفی اگر یک مسابقه برگزار نشود ضرر کمتری برای والیبال دارد تا اینکه خدایی ناکرده عده‌ای مبتلا شوند که این مسئله باعث گسترش آن و زیان‌های زیادی خواهد داشت.»

تورنمنت‌های آماده‌سازی برای استارت لیگ

در آستانه رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور تنور بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌های چهارجانبه داغ شده است. پس از شهرداری ارومیه حالا باشگاه هراز هم به دنبال برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه است. بعد از برنامه‌ریزی برای برگزاری تورنمنت چهارجانبه دریاچه ارومیه که قرار است از چهارم تا ششم شهریور و با حضور تیم‌های ارومیه،  آذرباتری ارومیه، شهرداری ورامین و فولاد ایرانیان سیرجان در سالن  ۶ هزار نفری غدیر برگزار شود، عطایی نیز از برگزاری تورنمنتی چهارجانبه در همین تاریخ با حضور تیم‌های شهرداری گنبد، هورسان رامسر، خاتم اردکان و هراز آمل در سالن ورزشی پیامبراعظم آمل در راستای آماده‌سازی لبنیات هراز آمل برای فصل پیش‌روی رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور خبر می‌دهد و گفته می‌شود که حالا باشگاه هراز هم به دنبال برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه است. برخی تیم‌ها هم مانند سپاهان که برگزاری دو دیدار تدارکاتی را طی روز‌های دوشنبه و چهارشنبه با فولاد  ایرانیان سیرجان در تهران تدارک دیدند، به طور جداگانه، اما جدی در حال آماده‌سازی هستند.

وعده‌ای که محقق نشد

یکی از شروط سفت و سخت فدراسیون والیبال برای حضور در این دوره از رقابت‌های لیگ تسویه‌حساب تیم‌های بدهکار بود. در واقع فدراسیون مدعی بود تنها به تیم‌هایی مجوز حضور در رقابت‌های لیگ را می‌دهد که هیچ‌گونه بدهی یا شکایتی از سوی بازیکنان و مربیان سال قبل خود نداشته باشند. کار حتی به اولتیماتوم هم کشید و فدراسیون در واپسین روز‌هایی که تیم‌های بدهکار فرصت داشتند تا مدارک تسویه‌حساب با بازیکنان، مربیان و کادر فنی سال گذشته را برای گرفتن مجوز حضور در لیگ ارائه دهند، تهدید کرده بود که در صورت عدم پردخت بدهی این تیم‌ها حق حضور در مراسم قرعه‌کشی را ندارند و داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز به صراحت در یک گفت‌وگوی رادیویی اعلام کرد که در صورت عدم پرداخت بدهی تیم‌های بدهکار، آن‌ها را از لیگ حذف می‌کنند، حتی اگر این کار برای آن‌ها سخت باشد.  با وجود این بدون شک حضور سه تیم قدرتمند و البته قدیمی لیگ در بین تیم‌های بدهکار (سایپا، پیکان و شهرداری ورامین) چالشی بزرگ برای فدراسیون بود، چراکه عدم حضور این تیم‌ها در رقابت‌های لیگ می‌توانست تا اندازه زیادی از جذابیت مسابقات این فصل که قرار است به دلیل کرونا در سالن‌های خالی از تماشاگر برگزار شود، بکاهد. به همین دلیل هم بود که فدراسیون دو مرتبه مهلت تسویه‌حساب تیم‌های بدهکار را تمدید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار