کد خبر: 1016214
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
داستان مسی با کومان خوب پیش نرفت!
پایان مسی در بارسا گویا نزدیک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود، داستانی که پذیرفتن آن برای کاتالان‌ها کار ساده‌ای نیست.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تا همین فصل گذشته جدایی مسی از بارسا را هیچ هواداری باور نداشت، اما فصلی بد در کنار آبی‌واناری‌ها، از دست رفتن قهرمانی در لیگ و شکست تحقیرآمیز برابر بایرن و همچنین ادامه با مدیریتی که به نظر می‌رسد توان ایجاد تغییر در شرایط فعلی آبی‌واناری‌ها را ندارد جدایی مسی را محتمل کرده است، خصوصاً که شبکه راک یک ادعا کرده که لیونل مسی، ستاره بارسلونا به رونالد کومان، سرمربی جدید این تیم اعلام کرده به جدایی از این باشگاه فکر می‌کند. این در حالی است که مدیران باشگاه کوتاه شدن تعطیلات مسی را نشانه مثبتی برای ادامه حضور او در جمع آبی‌واناری‌ها می‌دانستند و نخستین پروژه کومان هلندی در بارسا راضی کردن این فوق‌ستاره برای ماندن در نیوکمپ بود. با وجود این نشریه دیلی استار انگلیس مدعی شده بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا قصد دارد در صورت علاقه مسی برای ترک این تیم شرایط را برای این اتفاق فراهم کند. البته این تنها ادعای دیلی‌میل نیست و این روز‌ها اکثر نشریات اسپانیایی و حتی گاتزتادلواسپورت ایتالیا نیز به بحث جدایی فوق‌ستاره آرژانتینی از بارسلونا اشاره کرده‌اند.

پیش از این نیز بار‌ها از علاقه اینتر به جذب لیونل مسی صحبت شده بود و برخی منابع هم در روز‌های گذشته از علاقه پپ گواردیولا و منچسترسیتی برای انتقال فوق‌ستاره آرژانتینی به اتحاد خبر دادند. با این حال یک مشکل بسیار بزرگ پیش‌روی تیم‌های خواهان مسی وجود دارد و آن دستمزد هفتگی ۵۰۰ هزار پوندی برنده شش توپ طلا محسوب می‌شود. با این حال یحیی توره، ستاره ساحل عاجی که سابقه بازی در بارسلونا و منچسترسیتی را داشته این انتقال را بعید نمی‌داند: «این مسئله خیلی پیچیده است، تا جایی که من می‌دانم مسی عاشق بارساست. او عاشق شهر بارسلون است و باشگاه را به شدت دوست دارد. مسی شیفته فلسفه فوتبالی بلوگراناست، اما اگر او مجبور به ترک بارسا شود ممکن است به سیتی بیاید. چرا، چون سیتی پول لازم برای خرید او را دارد و در لیگ برتر معدود باشگاه‌هایی هستند که توان مالی جذب مسی را داشته باشند.»

با وجود این گفته می‌شود که رونالد کومان، سرمربی جدید بارسا می‌گوید مشتاق کار با لیونل مسی است و درک می‌کند که او بعد از یک فصل ضعیف، ناراحت و سرخورده باشد. البته انتظار می‌رفت بعد از معارفه رونالد کومان به عنوان سرمربی جدید بارسلونا، این مرد هلندی نیز به شکل جدی به جدایی لیونل مسی واکنش نشان دهد و همه چیز را تکذیب کند، اما کومان صحبت‌های دیگری را مطرح و تنها ابراز امیدواری کرد که بتواند بهترین بازیکن بارسلونا را برای ماندن در این تیم مجاب کند. اظهارنظری که حالا بیش از پیش به شایعات جدایی مسی از بارسلونا دامن زده است، خصوصاً که رسانه‌های اسپانیا مدعی شده‌اند که دیدار میان سرمربی جدید بارسلونا و ستاره آرژانتینی کاتالان‌ها امیدوار‌کننده نبود ومسی آینده خود در این تیم را مبهم دانسته است. از دلایل مبهم اعلام شدن آینده مسی، موانع مالی برای جدا کردن این بازیکن از بارسلوناست. بندی در قرارداد این ستاره آرژانتینی وجود دارد که به او اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهد قراردادش را فسخ و به‌عنوان بازیکن آزاد به تیم دیگری برود، اما دستمزد بالای او سبب شده دو تا سه تیم توانایی جذب او را داشته باشند. با این حال گفته می‌شود بارسا به جایگزین مسی هم فکر کرده و سایت کالچو مرکاتو از دیبالا به عنوان جانشین مسی نام برده است.

۱۶ سال پیش مسی اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد و از آن زمان تا به حال هیچ‌گاه به اندازه مقطع کنونی به جدایی از تیم کاتالانی نزدیک نشده بود، اما حالا در‌های خروجی نیوکمپ گویا به روی این فوق‌ستاره آرژانتینی باز شده است. هرچند بعید است اینتر توان خرید او را داشته باشد، اما منچسترسیتی بی‌شک در این زمینه مشکلی ندارد. حالا باید دید آیا کاتالان‌ها اجازه می‌دهند مسی که ۱۶ سال موفقیت‌های بسیاری را در جمع آبی‌واناری‌ها کسب کرده داستانش بعد از یک فصل ناکام اینگونه در نیوکمپ به پایان برسد یا بارتومئو که پیشتر مدعی شده بود «مسی در بارسلونا فوتبالش را به پایان می‌رساند»، تدبیری برای این چالش می‌اندیشد تا تلافی یک فصل ناموفق را درآورده باشد و رضایت هواداران کاتالان را که بدون شک علاقه بسیاری به مسی دارند جلب کند تا او یک فصل دیگر را هم با آبی‌واناری‌ها استارت بزند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار