کد خبر: 1016030
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
در حالی که وزارت صمت اعلام کرده است ۴میلیون و ۱۰۰هزار تن ذرت به کشور وارد شده، وزارت کشاورزی اعلام می‌کند تنها ۹۰۰هزار تن از این محصول برای عرضه در بازارگاه به دستش رسیده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، محمدعلی کمالی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اعلام این خبر گفت: سال گذشته در حالی که قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ زنده ۸ هزار و ۵۵۰ تومان بود، اما مرغداران به طور میانگین محصولات خود را حدود ۷ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رساندند. قیمت مرغ زنده در سال جاری که ۱۰ هزار تومان تعیین شده، اما به طور متوسط به قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که این امر نشان‌دهنده آن است، مرغداران به تعهدات خود عمل کرده‌اند، اما دولت به تعهدات خود در قبال مرغداران عمل نمی‌کند.

وی افزود: دولت به مرغداران گوشتی تکلیف کرده است که ۱۲۰ میلیون جوجه‌ریزی در هر دوره داشته باشند که این رقم در ایام پر تقاضای سال مانند شب عید به ۱۴۰ میلیون قطعه می‌رسد، اما به دلیل کاهش مصرف و عدم حمایت دولت تولیدکنندگان این بخش در سه ماه انتهای سال گذشته زیان سنگینی را تجربه کردند. کمالی با اشاره به مشکلات تأمین خوراک طیور مورد نیاز مرغداران گفت: وزارت صنعت اعلام کرده است که در سال جاری ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن نهاده‌های دام و طیور به کشور وارد شده است، اما معلوم نیست که این حجم از نهاده چه شده و به دست چه کسی رسیده است؛ مرغداران بخش عمده نیاز خود را از بازار آزاد تأمین می‌کنند. مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم ذرتی که باید هزار و ۶۵۰ تومان در مرغداری به دست مرغداران برسد اکنون به ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار تومان رسیده است. وی افزود: در حالی که تمام ذرت‌های وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است، اما محصولی که هزار و ۶۵۰ تومان قیمت دارد، ۳ هزار تومان دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. کمالی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به نظارت لازم بر چگونگی نحوه توزیع نهاده‌های وارداتی را داشته باشند، بی‌توجهی‌ها باعث شده است که حجم بسیار بالا از یارانه‌ای که باید به دست مرغدار و در نهایت مردم برسد، در مسیر دیگری هزینه شود. وی گفت: زمانی که تولیدکنندگان از گرانی نهاد‌ها و فروش آن خارج از نرخ مصوب به دولت شکایت می‌کنند، وزارت صنعت از ما خواهان دریافت اسناد است، اما این موضوع منطقی نیست و خود دستگاه نظارتی باید به مسئولیت‌های خود در این ارتباط عمل کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار