کد خبر: 1016015
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
زوج صیغه‌ای که به سبک فیلم‌های گانگستری قصد فرار از دست پلیس پایتخت را داشتند به دام افتادند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران توضیح داد: چند روز قبل و به دنبال سرقت‌های سریالی منازل شهرک‌آزادی و شهرک فرهنگیان مأموران عملیات کلانتری‌۱۵۰ تهرانسر برای بازداشت سارقان وارد عمل شده و شروع به گشت‌زنی کردند تا اینکه شامگاه جمعه گذشته مأموران هنگام گشت‌زنی به یک خودروی پراید سفید رنگ مظنون شدند. وقتی مأموران پلاک خودرو را که زن و مردی میانسال سوار آن بودند، بررسی کردند متوجه شدند که پلاک به طرز ماهرانه‌ای دستکاری شده است. همزمان راننده پراید که از حضور پلیس با خبر شده‌بود، ناگهان با فشار روی پدال گاز به سرعت از محل دور شد و به این شیوه عملیات تعقیب و گریز به جریان افتاد. راننده پراید که با حرکات زیگزاگ و سرعت بالا تلاش می‌کرد از دست پلیس فرار کند با ورود به بلوار ولیعصر شهرک آزادی به صورت یک طرفه ادامه مسیر داد. مأموران گشت پلیس، اما با تعقیب کردن خودروی سارقان که وارد بلوار شیشه شده‌بود، تلاش کردند خودرو را با هشدار‌های مداوم مجبور به توقف کنند.

راننده پراید، اما با کوبیدن پراید به خودروی پلیس سعی در متوقف کردن پلیس را داشت که موفق نشد و تعقیب و گریز به سمت جاده مخصوص و پس از آن تهرانسر ادامه پیدا کرد. ابتدای بلوار گلها، اما خودروی پراید سارقان در مواجهه با ترافیک سرعتش را کم کرد که مأموران با شلیک گلوله هر چهار چرخ خودرو را هدف قرار داده و آن را متوقف کردند. همزمان که مأموران پلیس برای بازداشت زن و مرد سارق وارد عمل شدند، ناگهان راننده پراید به سرعت با دنده عقب گرفتن خودرو با مأموران برخورد کرد و در حالی که روی رینگ‌هایش حرکت می‌کرد به سرعت به سمت بلوار گل‌ها حرکت کرد. پس از آن بود که مأموران خودرو را که با عبور از دور برگردان پل فتح دوباره وارد بلوار گل‌ها شده و سپس به سمت بزرگراه فتح و بلوار دریا حرکت کرد، تعقیب کردند تا اینکه خودرو را به جدول کوبیده و متوقف کردند. همزمان با توقف خودرو و در حالی که زن میانسال داخل پراید بود، راننده از پشت فرمان خارج شد و پای پیاده از محل متواری شد. متهم با عبور از نرده‌ها خود را به شهرک دریا تهرانسر رساند که مأموران وی را دنبال کرده و پس از ۱۰ دقیقه تعقیب و گریز وی را در حالی که زیر یکی از خودرو‌های پارک شده پنهان شده بود، بازداشت کردند.

دو متهم پس از انتقال به کلانتری مورد تحقیق قرار گرفتند. در اولین بررسی‌ها مشخص شد که خودروی پراید سرقتی و سرنشینان آن به اتهام زورگیری تحت تعقیب مأموران پلیس کرمانشاه قرار دارند. متهم ۵۴‌ساله در بازجویی‌ها گفت: من چهار روز قبل با زنی ۴۵‌ساله آشنا شدم و او را صیغه کردم و با هم راهی سرقت شدیم. ما در اتاقی اجاره‌ای در میدان راه‌آهن زندگی می‌کردیم. متهم گفت: ما قصد داشتیم از خانه‌هایی در شهرک آزادی سرقت کنیم. ساعتی قبل از سرقت راهی شهرک شده و در حال پرسه زنی برای شناسایی خانه برای سرقت بودیم که سوژه مورد نظرمان را پیدا نکردیم. پس از آن تصمیم به سرقت لوازم داخل خودرو‌ها گرفتیم. همسرم زاغ‌زنی می‌کرد و من هم لوازم داخل خودرو‌ها را سرقت می‌کردم. بعد هم در حال خارج شدن از شهرک بودیم که مأموران گشت به ما مظنون شدند و پس از تعقیب و گریز بازداشت شدیم.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه لوازم سرقتی کشف شده در خودروی متهمان به مالباختگان تحویل داده شده‌است، گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار