کد خبر: 1015600
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
آرزوی رسیدن به نیمه‌نهایی باز هم به دل گواردیولا ماند
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تکلیف چهار تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالی مشخص شد که بسیاری از تیم‌های مدعی، این دوره از صعود به مراحل پایانی بازماندند. شکست منچسترسیتی از لیون و حذف تمام تیم‌های انگلیسی عجایب این فصل از رقابت‌ها را تکمیل کرد.

شگفتی‌ها

دیدار‌های حساس نیمه‌نهایی را لایپزیش – پاری‌سن‌ژرمن (سه‌شنبه شب) و لیون – بایرن‌مونیخ (چهارشنبه شب) برگزار می‌کنند. همانطور که می‌بینید نه خبری از تیم‌های اسپانیایی است و نه انگلیسی!

از آخرین باری که این اتفاق رخ داد ۲۴ سال می‌گذرد. شگفتی‌سازان امسال کاری کردند که دو تیم آلمانی به جمع چهار تیم صعود کنند. علاوه بر این صعود همزمان لیون و پاری‌سن‌ژرمن برای فوتبال فرانسه یک رکوردشکنی محسوب می‌شود، چراکه اولین باری است که خروس‌ها در نیمه‌نهایی دو نماینده دارند.

حسرت پپ

خودشان هم هنوز باور نکرده‌اند که به سادگی و آن هم به دست المپیک لیون از مسابقات کنار رفته‌اند. من‌سیتی در لیگ جزیره حریف لیورپول نشد و تنها فرصت باقی مانده برای پپ گواردیولا همین لیگ قهرمانان بود که آن هم از دست رفت. از آنجا که بازی‌ها به خاطر کرونا به صورت متمرکز و تک‌حذفی در لیسبون برگزار می‌شود فرصتی برای جبران اشتباه وجود ندارد. شاگردان گواردیولا بعد از آنکه رئال‌مادرید را حذف کردند حسابی مغرور شدند تا جایی که در مصاف با لیون خودشان را از پیش‌برنده می‌دانستند. باخت ۳ بر یک آبی‌ها حسرت پپ برای صعود به نیمه‌نهایی اروپا را چهار ساله کرد. سیتیزن‌ها چهار فصل متوالی است که به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های کلان از رسیدن به جمع چهار تیم برتر قاره سبز بازمانده‌اند. با توجه به عملکرد این تیم انتظار نمی‌رفت لیون برای آن‌ها دردسری ایجاد کند، اما ضعف‌های زیاد سیتی مانع از تحقق این رؤیا شد. ضمن اینکه VAR هم دوباره بلای جان سرمربی سیتی شد؛ هر سه گل لیون مشکوک بودند، ولی بررسی آن‌ها صحت گل‌های به ثمر رسیده را تأیید کرد تا دیگر حرف و حدیثی در حذف منچستر باقی نماند.

پپ گواردیولا به‌رغم ناراحتی شدید سعی کرد با امیدواری از آینده سخن بگوید: «در نهایت روزی این فاصله تا رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را به پایان خواهیم رساند. عملکرد ما نیمه دوم خوب بود و من احساس می‌کردم که بهتر شده‌ایم، اما شما باید برای موفقیت در این رقابت‌ها کامل و درخشان باشید. نمی‌خواهم در مورد صحنه‌های گل صحبت کنم، زیرا اینگونه به نظر می‌رسد که در حال شکایت و بهانه‌گیری برای باخت هستم. ما در این دیدار در بسیاری از موارد خوب بودیم، اما این برای موفقیت کافی نبود. در لحظه‌های کلیدی در هر دو محوطه جریمه اشتباه کردیم. البته در طول بازی تلاش کردیم فضا‌های لازم را برای حمله روی دروازه لیون پیدا کنیم.   حالا باید به تعطیلات برویم، باید طلسم نرسیدن به نیمه‌نهایی را شکست، این تیم طی چند سال گذشته سزاوار حضور در این مرحله بوده و شاید ما هم در نهایت یک روز موفق شدیم.»

درخشش تیم گارسیا

حذف یوونتوس کار هر تیمی نیست، ولی تیم رودی گارسیا این کار بزرگ را انجام داد و با غلبه بر سیتی ثابت کرد موفقیت‌هایش اتفاقی نیست. تیم فرانسوی در شرایطی باید چهارشنبه شب به جنگ بایرن‌مونیخ برود که با زدن سه گل به منچستر حسابی روحیه گرفته است. دو گل از این سه گل را موسی دمبله‌ای به ثمر رساند که دقیقه ۷۵ به میدان آمده بود، ولی در همین زمان اندک توانست دبل کند. سرمربی لیون هم اینطور به درخشش او اشاره کرد: «به سربازان خود افتخار می‌کنم. ما به خودمان باور داشتیم، اما می‌دانستیم بخت اول صعود نیستیم و مقابل تیم بزرگی بازی می‌کنیم، با این حال در نهایت موفق شدیم با به ثمر رساندن سه گل صعود کنیم و این نتیجه به خاطر روحیه تیمی و همکاری ما حاصل شد. موسی دمبله از اینکه در ترکیب ثابت حضور نداشت ناراحت بود، اما من به او گفتم که ورودش به زمین بسیار مهم خواهد بود. خوشحالم که او هنوز در لیگ قهرمانان این فصل موفق به گلزنی نشده بود، توانست دبل کند. دلمان برای هواداران تنگ شده و دوست داشتیم که آن‌ها نیز همراه ما باشند. تا به حال یوونتوس و منچسترسیتی را حذف کرده‌ایم و این‌ها تیم‌هایی بودند که توانایی قهرمان شدن در لیگ قهرمانان را داشتند. اگر روحیه خود را حفظ کنیم ممکن است در نیمه‌نهایی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار