کد خبر: 1015549
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: روز سخت کاری ما در وزارت امور خارجه، روز اعلام شهادت سردار سلیمانی بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدعباس موسوی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه بعد از مراسم تودیع خود در مقام سخنگویی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در زمینه سخت‌ترین روز کاری خود، اظهار داشت: روز‌های سخت ما زیاد داشتیم. در سال ۹۸ روز‌های پرحادثه زیادی داشتیم. روز سخت کاری ما، روز اعلام شهادت سردار سلیمانی بود.

وی ادامه داد: من هم خیلی شوکه شدم و هم چند لحظه فکرم کار نکرد. تا اینکه به دفتر آقای ظریف رفیتم و باید مقدمات کار‌هایی را انجام می‌دادیم که آن‌ها انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تقریباً بقیه ایام کاری نیز به لطف خدا خوب بود، یعنی سختی داشت و گهگاهی هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان ما زیاد بود. بالاخره ما کشوری هستیم که حرف برای گفتن داریم و برای دنیا پیام داریم. خیلی نمی‌توانیم خودمان را در گوشه‌ای نگه داریم و راجع به تحولات منطقه‌ای و جهانی اعلام موضع نکنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: امیدوارم مدتی که آقای خطیب‌زاده تشریف دارند، اوضاع آرام‌تر باشد.

موسوی در پاسخ به سوالی در زمینه سختی‌های شغل سخنگویی نیز افزود: یکی از سختی‌ها، خود خبرنگاران هستند. گاهی در دنیا اتفاق می‌افتد و خبرنگاران می‌خواهند موضع ما را داشته باشند و حق هم دارند، این در حالی است که اتفاق به تازگی رخ داده و نیاز است تا این موضوع بررسی شود، جوانب آن سنجیده شده و با بخش‌های مختلف در کشور مشورت شود.

وی عنوان کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه سخنگوی نظام جمهوری اسلامی ایران است و سخنگوی دستگاه خاص نیست و از همین رو باید با بخش‌های مختلف در نظام هماهنگ کند تا موضع بگیرد. گاهی اوقات دوستان خبرنگار آنقدر برای اتخاذ موضع عجله دارند که می‌گفتیم بگذارید خبر منعقد شده و ابعاد آن مشخص شود تا ما با تومأنینه موضع بگیریم.

گفتنی است، صبح امروز مراسم تودیع معارفه سیدعباس موسوی و سعید خطیب‌زاده به‌عنوان سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد. موسوی قرار است تا عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری آذربایجان شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار