کد خبر: 1015383
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
همتی با تشریح ۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، از تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم و تعیین هیات سرپرستی بر موسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آن‌ها در بازار خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به تشریح برخی از اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی پرداخت و نوشت: سامان دهی بانک‌های ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک‌ها / کاهش شدید اتکای بانک‌های ناسالم براضافه برداشت از بانک مرکزی.
تعیین هیات سرپرستی بر موسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آن‌ها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آن‌ها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز.
ادغام بانک‌ها و موسسه اعتباری وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال تحقق و در مراحل پایانی است.
تدوین و اجرای سیاست گذاری نوین پولی، ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار و اضافه برداشت بانک‌ها به ارائه وثیقه.
اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانک‌ها با هدف ارتقاء نظارت بانک مرکزی والزام بانک‌ها به افزایش سرمایه از طریق تجدیدارزیابی دارایی‌ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.
وضع مقرات جدید در تراکنش‌های بانکی: تفکیک حساب‌های تجاری ازحساب‌های اشخاص/محدودیت درتراکنش‌های اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حساب‌های تجاری/معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش‌ها و مبادلات چک‌های تضمینی برای مقابله با پولشویی.
تدوین وابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک‌ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار