کد خبر: 1015309
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌و‌گوی تلفنی با ظریف درباره توافق امارات و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خط مقاومت و مبارزه با اشغالگری را ادامه می‌دهیم و تحت تاثیر اینگونه اقدامات خائنانه قرار نمی‌گیریم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در گفت و گوی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس توافق ابوظبی و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

اسماعیل هنیه نیز در این گفتگو با قدردانی از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران برای حمایت از آرمان فلسطین، اظهار داشت: ما به عنوان فلسطین همواره خط مقاومت و مبارزه با اشغالگری را ادامه داده و تحت تاثیر اینگونه اقدامات خائنانه قرار نخواهیم گرفت ولیکن از این خنجری که از پشت بر پیکر مردم فلسطین وارد شد احساس درد می‌کنیم.

وی در ادامه به تماس خود با دیگر مسئولان و رهبران گروه‌های فلسطینی جهت اتخاذ موضع مشترک تاکید کرد.

ظریف پیش از این نیز با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی درباره توافق امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کرده بود.

به گزارش فارس، در پی توافق امارات و رژیم صهیونیستی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این توافق را یک حماقت راهبردی خواند و شدیدا محکوم و اعلام کرد که حاصل آن تقویت مقاومت در منطقه خواهد بود.

گفتنی است، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشور‌ها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، در پی اعلام توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط، سفیر خود را از امارات فراخواند.

اقدام امارات متحده عربی در توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، واکنش تند و شدید گروه‌های فلسطینی را در پی داشت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار