کد خبر: 1015248
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در شش ماهه اول امسال حدود ۸ هزار کلاس درس را تحویل می‌دهیم و برای شش ماهه دوم سال هم برنامه‌ریزی کردیم که ۶ هزارو ۸۰۰ کلاس درس در قالب هزارو ۶۵ پروژه با زیربنای ۹۰۰ هزار مترمربع تحویل دهیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهراله رخشانی‌مهر افزود: سال گذشته هم ۱۴ هزار کلاس درس تحویل دادیم، اما تفاوت این تعداد کلاس با تعداد کلاس‌هایی که سال قبل تحویل دادیم، در این است که مشاعات بیشتری دارند و زیربنای هر کلاس بیشتر است به عبارت دیگر نمازخانه، فضا‌های آزمایشگاهی و سال‌های ورزشی بزرگ‌تر و بیشتری دارند. یعنی اگر بخواهید عملکرد امسال را با سال قبل مقایسه کنید، باید زیربنای پروژه‌های تحویلی را با هم مقایسه کنید.

وی با بیان اینکه در شرح وظایف ما این است که مدرسه را بسازیم، کامل تجهیز کنیم و تحویل اداره‌کل آموزش و پرورش دهیم، گفت: تجهیزات جایگزین بر عهده ما نیست و بر عهده معاون پشتیبانی منطقه است ولی، چون می‌دانیم که ممکن است منابع مالی‌شان کفاف ندهد، هر جا که در توانمان بوده و منابع مالی ما اجازه داده‌است، کمک کردیم.

رخشانی‌مهر درباره بحث ایمنی مدارس هم تصریح کرد: سال ۸۲ حدود ۷۰ درصد مدارس تخریبی بود و با تلاش همکاران سازمان و آموزش و پرورش، از محل ذخیره ارزی اعتباری پرداخت شد و امروز ۳۰ درصد مدارس فرسوده است. البته رهبر معظم انقلاب هم بر اهمیت مدرسه‌سازی و ایمن‌سازی مدارس تأکید کردند. در بهترین شرایط و در پیک ساخت و ساز عمرانی، گزارش معاونت‌های عمرانی آموزش و پرورش، ۲۴ هزار کلاس درس در یکسال تحویل شده‌است و این در حالی است که ما هم سال گذشته ۱۴ هزار کلاس و امسال هم ۱۴ هزار کلاس درس تحویل می‌دهیم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره مدرسه‌سازی در دوران کرونا هم گفت: طبیعتاً کار را برای ما سخت کرد و به هر حال کسانی که باید در مجموعه پروژه‌های در حال اجرا کار کنند، مردم هستند و اتفاقاً هم بیشتر بخش کارگری هستند یعنی آن‌هایی که باید کار یدی کنند؛ به هر حال لازم بود که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا رعایت شود یعنی گروهی از تجمعات و کم کردن نیروی انسانی در محل پروژه است که طبیعتاً روند پروژه را کند می‌کند ولی متناسب شرایط، انجام کار تنظیم شد، یعنی وقتی جنس کار یدی و منابع انسانی بود، سرعت کار کمتر شد و جایی که نیاز به نیروی انسانی کمتری بود، سرعت کار را بیشتر کردیم که بتوانیم زمان را جبران کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار