کد خبر: 1015097
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، از طرح اقدام مشارکتی برای تأمین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش صدا و سیما، محسن صالحی نیا افزود: در سال جاری با توجه به محدودیت‌های داخلی به ویژه محدودیت در منابع عمرانی، طرحی را به نام اقدام مشارکتی برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تعریف کردیم که در هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی ذی ربط، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و منابع داخلی خودمان به صورت ترکیبی اجرای طرح‌های مشترک را برای تأمین آب و برق انجام می‌دهیم. وی گفت: توسعه زیرساخت‌ها را از دوجنبه پیگیری می‌کنیم، در توسعه فیزیکی در نقاط تقاضا محور که صنعتگران مختلف، بنگاه‌های تولیدی و کارآفرینان با دریافت مجوز‌ها از مراجع ذی‌ربط به ما مراجعه دارند تلاش ما این است که محلی را برای استقرارشان فراهم کنیم.

صالحی نیا ادامه داد: در شرایط فعلی در استان‌های مختلف تقاضای بسیار بالایی برای واحد‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که سعی کردیم با توسعه فیزیکی مکان‌ها و با رعایت مسائل زیست‌محیطی و مقررات موجود بتوانیم به توسعه زیرساخت‌ها در ۸۵۰شهرک و ناحیه صنعتی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنبه دیگر تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، راه دسترسی و شبکه فیبر نوری است، گفت: در سال‌های اخیر برای توسعه این زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق با هماهنگی و مشارکت استان‌ها توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم. صالحی نیا افزود: چه توسعه واحد‌ها باشد چه اینکه واحد‌های جدید بخواهند در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند نیازمند تأمین آب و برق به میزان مکفی هستند. از این رو همین امسال در استان تهران برای دو شهرک بزرگ و مهم صنعتی، قراردادی را برای تأمین آب از سد‌های مربوط بستیم که شامل ایستگاه تصفیه خانه، پمپاژ و همچنین خطوط انتقال است ضمن اینکه در برخی از شهرک‌ها برای تأمین برق قرارداد بستیم. صالحی نیا گفت: از ۴۶ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی حدود ۲۱ درصد یعنی حدود ۹ هزار و ۸۰۰ واحد درحال رکود هستند. از سال‌های قبل تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ واحد را از میان واحد‌های کوچک و متوسط توانستیم به بهره برداری مجدد برسانیم.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برنامه امسال ما این است از ۹ هزار و ۸۰۰ واحد راکد، هزار و ۵۰۰ واحد را دوباره راه‌اندازی کنیم که تاکنون ۴۶۸ واحد به بهره برداری مجدد رسیده است. صالحی نیا ادامه داد: با مراقبت‌های انجام شده در طی این مدت سعی ما جلوگیری از تعطیلی و توقف فعالیت واحد‌های فعال بوده است، اما با این وجود حدود ۱۴۰ واحد در همین مدت از چرخه تولید خارج شدند که برای راه‌اندازی مجدد آن‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مقام مسئول گفت: در بسیاری از موارد در شهرک‌های صنعتی، زمین واگذار شده را از آن‌هایی که نتوانستند ساخت‌و‌ساز را تکمیل کنند براساس قرارداد پس می‌گیریم و به سایر صنایع آن هم به صورت مزایده واگذار می‌کنیم، زیرا به هر روش دیگری واگذار کنیم شائبه‌هایی مطرح می‌شود، اما در مزایده صاحبان همان صنعت که می‌توانند براساس قواعد فعالیت داشته باشد شرکت می‌کنند. رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: به عنوان مثال شهرکی که رده زیست‌محیطی آن چهار است تا صنایع رده۴ در مزایده واحد‌های آن شهرک، شرکت می‌کنند، زیرا صنایع دیگر را نمی‌توانیم آنجا مستقر کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار