کد خبر: 1015078
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با انتقاد از دستگاه‌ها و مسئولانی که حاضر به پذیرش معتادان متجاهر در مراکز خالی شده نیستند، تأکید کرد که بین ۱۰ تا ۱۵‌هزار معتاد متجاهر در شهر تهران رها شده‌اند که حضورشان باعث ایجاد مزاحمت برای زنان و کودکان و ارتکاب جرم شده است. سردار حسین رحیمی گفت که مراکز جمع‌آوری معتادان متجاهر خالی است و به بهانه کرونا، از پذیرش معتادان خودداری می‌کنند که لازم است مسئولان و دستگاه‌های مربوطه مسئولانه‌تر عمل کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی روز گذشته در حاشیه پنجمین مرحله از طرح ظفر که به بازداشت ۹۵۰‌خرده‌فروش و قاچاقچی مواد‌مخدر و کشف ۲۲۲۴‌کیلو‌گرم انواع مواد‌مخدر منجر شده‌بود، توضیح داد: ۲۵‌نفر از متهمان بازداشت شده قاچاقچی عمده مواد‌مخدر بودند که در قالب سه باند دست به ارتکاب عمل مجرمانه می‌زدند. رئیس پلیس تهران با اشاره به پلمب ۱۲‌مرکز توزیع و مصرف مواد‌مخدر گفت که در این مرحله از طرح ۲۱۰۰‌معتاد متجاهر جمع‌آوری شد که درصدی از این معتادان در جرائم دیگری مانند سرقت، خفتگیری، زورگیری، مزاحمت و... نقش داشتند.

سردار رحیمی درباره آمار معتادان متجاهر هم گفت: طبق آمار‌های ما بین ۱۰ تا ۱۵‌هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران حضور دارند که عمده این افراد در مناطق جنوبی هستند که حضورشان باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و به ویژه زنان و کودکان شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۶‌هزار ظرفیت در مراکز جمع‌آوری معتادان متجاهر خالی است و به بهانه کرونا از پذیرش معتادان خودداری می‌کنند، حدود همین تعداد نیز در مراکز بازپروری نگهداری می‌شود، اما لازم است، مسئولان و دستگاه‌های مربوطه مسئولانه‌تر عمل کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جلسه با معاون وزیر بهداشت و نمایندگانی از استانداری دستگاه قضایی افزود: در این جلسه تأکید کردیم که با اصلاح مصوبه‌ها امکان نگهداری معتادان تا یکسال هم وجود دارد و همین موضوع می‌تواند سبب یک برنامه‌ریزی درست برای بازپروری و مهارت آموزی به معتادان برای بازگشت به جامعه باشد. بهانه کردن کرونا و عدم پذیرش ایراد دارد؛ چراکه ما در تمام دوره‌ها طرح جمع‌آوری داشتیم و همواره معتادان طبق پروتکل‌هایی جمع‌آوری شدند. حالا به این پروتکل‌ها پروتکل‌های مربوط به کرونا نیز اضافه شده‌است که باید رعایت شود نه اینکه اینطور معتادان در معابر حضور داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار