کد خبر: 1015059
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:
روحانی این روز‌ها عصبانی است؛ عصبانی از اینکه طرحی که دولت قرار است در قالب فروش نفت به مردم در بورس ارائه کند، مورد نقد قرار گرفته است. رئیس جمهور می‌گوید این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در طول هفته‌های گذشته بررسی کرده و به تصویب رسانده است، از این رو انتظار دارد کسی، اما و اگر نیاورد و لابد دربست بپذیرد. او منتقدان طرح را به «درشت‌گویی» و «فحاشی» متهم می‌کند و آن‌ها را انذار می‌دهد که «در زمین دشمن بازی نکنید.» با آنکه بعید است در نقد منتقدان شناخته شده دولت، حتی یک جمله درشت پیدا کند چه رسد به فحاشی!
سرویس سیاسی جوان آنلاین: روحانی که در چهار سال اول دولتش و بلکه پس از آن علی الدوام، همه ناکارآمدی‌ها و مشکلات را به «دولت گذشته» ارجاع می‌داد، اکنون که منتقدان، طرح فروش نفت را تحمیل تعهدات این دولت به «دولت آینده» ارزیابی می‌کنند، برآشفته می‌شود و خطاب به آنانی که صحبت از «این دولت و آن دولت» می‌کنند، می‌گوید: ما یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم.

او طرح بحث این دولت و آن دولت از سوی برخی افراد در روز‌های اخیر را از حرف‌های «زشت، بی منطق و کودکانه» می‌داند و معتقد است: «این دولت و آن دولت معنا ندارد، ما یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم، این حرف‌ها چیست؟ برخی به مردم می‌گویند دولت طرحی دارد که ممکن است زحمتی برای دولت آینده درست کند. کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد بگوید ایرادش چیست؟ با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت، مشکلی از کشور حل نمی‌شود.»

طی هفته گذشته طیف گسترده‌ای از کارشناسان و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به تبعات اجرای طرح دولت ابراز نگرانی کرده و ضمن حمایت از هرگونه طرحی که به معیشت مردم کمک کند و مشکلات اقتصادی را کاهش بدهد، خواستار دقت و بررسی‌های کارشناسانه‌تری در این زمینه شده‌اند. دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت در توضیح طرحی که هفته گذشته از آن تحت عنوان «گشایش اقتصادی» وعده داده بود و مشاوران او از آن تحت عنوان «سورپرایز» یاد کرده بودند، گفت: دولت در حال تلاش برای کنترل نقدینگی، مقابله شدید با تحریم نفتی، ایجاد تعادل بودجه‌ای بین درآمد‌ها و هزینه‌ها و ایجاد سرمایه مطمئن برای مردم است و این مجموع مفاد طرحی است که دولت به دنبال آن است و به تصویب رسانده و در جلسه سران قوا نیز کلیات آن تصویب شده است.

رئیس جمهور وعده داد: اگر این طرح‌ها اجرایی شوند، حتماً در زندگی مردم تأثیرگذار خواهد بود. ما می‌خواهیم بگوییم سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس و خرید نفت، جای سرمایه‌گذاری مطمئن است. روحانی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط تاریخ کشور و تحت فشار اقتصادی تروریستی دشمنان، در حال اداره کشور هستیم، اظهار داشت: مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، خطا است. در زمین دشمن بازی نکنید چرا که دشمن می‌خواهد القا کند از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به پیروزی و موفقیت رسیده و ما در عمل می‌خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.

مصمم به اداره کشور در شدیدترین شرایط تحریم هستیم

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت مصمم است کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کند، اظهار داشت: دولت در بخش اقتصادی همه توان خود را به کار گرفته تا نقدینگی را کنترل کرده و با مقابله با تحریم نفتی، نفت را در چارچوبی که نهایی خواهد شد به فروش رسانده و تعادلی بین منابع و مخارج ایجاد نماید.

روحانی با بیان اینکه دشمنان در تبلیغات خود می‌خواهند ما را از یک موضوع مهم غافل کنند و متأسفانه در داخل هم بعضاً به آن بی‌توجهی می‌شود، گفت: ما کشور را در شرایط سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ اداره می‌کنیم و شرایط ما عادی و معمولی نیست. تصور دشمنان این بود که ما برای چند ماه قدرت تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها را نخواهیم داشت.

روحانی گفت: امریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه تصور می‌کردند با تحریم سال ۹۷ می‌توانند ما را از لحاظ اقتصادی دچار بحران کنند و این بحران اقتصادی به بحران اجتماعی تبدیل می‌شود و بحران اجتماعی هم به بحران امنیتی تبدیل خواهد شد، اما آنان در هر سه مرحله ناموفق بودند البته در شرایط تحریم زندگی مردم با سختی و فشار توأم خواهد بود که مردم این واقعیت را درک و به خوبی در مقابل آن مقاومت می‌کنند. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، اقدام خطا و اشتباهی است، اظهار داشت: رشد اقتصادی با نفت در طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به طور متوسط ۵ درصد بوده است و در یکی از سال‌ها هم رشد اقتصادی ۱۴ درصد را تجربه کردیم. بی تردید وقتی از رشد اقتصادی با نفت حرف می‌زنیم و نفت تحریم می‌شود، رشد اقتصادی به رشد منفی تبدیل می‌شود و اگر کسی این‌ها را با هم مخلوط کرده و این سال‌ها را کنار هم قرار دهد و سپس چنین برداشت کند که این دولت رشد مثبت اقتصادی نداشته، برداشت درستی نیست.

می‌خواهیم بین منابع و مخارج تعادل ایجاد کنیم

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دولت در بخش اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها همه توان خود را به کار گرفته است، گفت: دولت می‌خواهد در بخش بودجه‌ای خود بین منابع و مخارج تعادل ایجاد کند و برای مردمی که به آینده نگاه می‌کنند، سرمایه مطمئن به وجود بیاورد و جان تازه‌ای هم به بورس بدهد.

رئیس جمهور افزود: این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در طول هفته‌های گذشته بررسی کرده و به تصویب رسانده است. این موضوع را در جلسه سران قوا نیز مورد بحث قرار داده و کلیات آن را به تصویب رسانده‌ایم و بعد از طی مراحل نهایی این مصوبه، دولت هم آیین‌نامه‌های اجرایی آن را خواهد نوشت که حتماً در زندگی مردم تأثیرگذار خواهد بود. روحانی خاطرنشان کرد: درمورد کاری که دولت هفته‌ها و ماه‌ها برای آن زحمت کشیده، یکسری افراد که معلوم نیست مبانی آن‌ها برای اینکه مردم را دلسرد کنند، چیست؟ به مردم می‌گویند طرح دولت ممکن است زحمتی برای پرداخت به دولت آینده ایجاد کند و دولت می‌خواهد خود را از فشار خلاص و این فشار را به دولت آینده منتقل کند که این یک حرف کاملاً دروغ و بی‌اساس است. رئیس جمهور افزود: اگر امروز کسی برای اقدامات دولت در افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی و تکمیل فاز‌های پارس جنوبی بگوید که این دولت به نفع دولت بعدی کار می‌کند اینگونه حرف‌ها اساساً حرف‌های کودکانه است. این دولت و آن دولت معنا ندارد و همه خادم مردم هستیم، ما باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و در این مسیر با کسی شوخی نداریم.

به مردم قول دادیم تسلیم نمی‌شویم

روحانی گفت: کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفاً بگوید چه طرحی دارد با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت که مشکلی حل نمی‌شود. ما به مردم قول دادیم که در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و قول دادیم که امریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود. ما در این مسیر حرکت می‌کنیم و با برنامه‌ریز‌ی‌هایی که انجام دادیم حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان، همچنین یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی را به موقع پرداخت کردیم. رئیس جمهور تصریح کرد: ما همه یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده و مقاومت می‌کنیم، اینکه برای افتتاح‌هایی که به صورت هفتگی انجام می‌شود بگویند، این افتتاح به نفع دولت بعدی می‌شود؟ این حرف کودکانه‌ای است، حتماً به نفع دولت بعدی می‌شود و باید به نفع باشد مگر دولت بعدی دولت خارجی است؟ دولت بعدی هم از آنِ همین ملت است و فرقی نمی‌کند.

شکست امریکا در طرح‌های خود علیه ملت ایران

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امریکا در طول دو سال و نیم گذشته در بخش سیاسی نیز همواره در طرح‌های خود علیه ملت ایران، ناموفق بوده است، اضافه کرد: امریکا روز گذشته قطعنامه‌ای را برای ضربه زدن به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ مطرح کرده است چرا که بر اساس برجام و این قطعنامه از اواخر مهرماه تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود و ایران می‌تواند سلاح خرید و فروش کند، بنابراین امریکا قطعنامه‌ای را علیه این بخش از قطعنامه ۲۲۳۱ طرح کرده تا آن را نقض کند البته امید فراوان داریم که امریکا در این طرح نیز دچار شکست خواهد شد و یک بار دیگر شکست و انزوای خود را خواهد دید. رئیس جمهور تصریح کرد: موضع ما در قبال این قطعنامه روشن است اگر قطعنامه‌ای علیه بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ تصویب شود به معنای نقض فاحش برجام بوده و عواقب آن بر عهده بانیان آن است.

روحانی با بیان اینکه به اعتقاد من امریکا در تمام کارهایش ناموفق خواهد بود، گفت: اینکه اخیراً رئیس جمهور امریکا اعلام کرده اگر بار دیگر انتخاب شود بلافاصله با ایران مصالحه خواهد کرد، اگر راست می‌گوید و به دنبال حل و فصل مسائل است چرا در چند سال گذشته این همه طرح علیه ملت ایران و منطقه انجام داده است و چرا همین امروز علیه ملت ایران اقدام کرده و قطعنامه‌ای را علیه بخشی از برجام ارائه می‌کند؟ معلوم است که راست نمی‌گوید و بر عهد خود پایبند نیستند.

توصیه روحانی به کشور‌های همسایه

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود کشور‌های همسایه را به هوشیاری در مقابل اینکه مبادا امریکا بخواهد از آن‌ها سوءاستفاده کند، فراخواند و گفت: این را برادرانه و دوستانه به چند کشور همسایه جنوبی می‌گویم که به خوبی بدانند قدرت دفاعی و تسلیحاتی ایران به نفع کل منطقه است، از سلاح برای دفاع از خودمان استفاده می‌کنیم و قدرت ما علیه شما نیست باید مراقب آن‌هایی باشید که منابع شما را غارت می‌کنند و در مقابل به شما سلاح می‌فروشند تا همسایه خود را بمباران کنید. رئیس جمهور خطاب به برخی از کشور‌های همسایه گفت: بی‌تردید اگر برای ثبات منطقه نایستاده بودیم امروز شما نبودید. پس همواره حامی و برادر شما بودیم. دکتر روحانی تصریح کرد: بدانید که امریکا علیه ایران ناموفق خواهد بود و ایران در کاری که بر اساس قانون و مقررات و مصالح ملی پیگیری می‌کند پیروز خواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ملایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
1
جناب رییس جمهور محترم این طرح پیش فروش نفت به مردم! از آن طرح های ناپلونی بنداز و در رو به مردم و دولت بعدی ست! در ردیف وعده های اصلاح اقتصادی صد روزه جنابعالی! ما را به وعده های شما امیدی نیست لطفا شر مرسان!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار