کد خبر: 1015039
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
هیات مقررات زدایی و تسهیل کسب و کار وزارت اقتصاد در رابطه با ضوابط ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازنگری کرد.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مصوبه جلسه چهلم تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ در خصوص بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مقررات و رویه‌های مخل کسب و کار حوزه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای با عنایت به بررسی‌های انجام شده در خصوص موضوع مذکور، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به شرح ذیل اتخاذ تصمیم نمود.

۱- مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه کشوری صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای با رعایت دو اصل:۱- کاهش "حداقل متراژ" در حد امکان و ۲- متناسب سازی حداقل متراژ" با نوع فعالیت، ضابطه حداقل متراژ ثابت برای تمام دسته‌های شغلی را مورد بازنگری قرار دهد و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به هیات ارایه نماید.

۲- ضابطه "تأسیس حداقل دو شعبه در دو شهرستان به دلیل عدم انطباق با ماده (۸۶) قانون نظام صنفی، حذف و ضابطه "تاسیس حداقل دو شعبه" جایگزین شود.

۳- مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف ایران مکلف است ظرف مدت ۱۵ روز برای واحد‌های تولیدی کوچک با تنوعی از محصولات غیرهمگن که خواهان فروش محصولات خود در یک شعبه هستند ضوابطی تدوین نماید، بنحوی که تمامی معافیت‌های تعریف شده برای واحد‌های تولیدی، به این واحد‌های کوچک نیز تعمیم داده شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار