کد خبر: 1014876
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
گفت و گوی اختصاصی با رئیس فدراسیون هندبال
از هندبال پایه شروع کرد و در آموزشگاه‌ها مطرح شد. پله به پله رده‌های ملی را تا تیم بزرگسالان پشت سرگذاشت تا رئیس هیات و مربی تیم و... اکنون بر کرسی ریاست فدراسیون هندبال نشسته است.
سید فرشاد فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: برای همین علیرضا پاکدل وفتی مقابل همکار ما از هندبال سخن می‌گوید بدون کاری ابتدا به انتفاد از مدیران مالی وزارت ورزش می‌پردازد تا برسد به قول پاک کردن بدهی‌های فدراسبون و تهدید جدی باشگا‌های بدهکار که اگر با بازیکنان و مربیان خود تسویه نکنند اجازه ثبت نام نمی‌گیرند.
علیرصا پاکدل رئیس جوان فدراسیون هندبال که یک گروه مدیریتی کاردان را کنار خود دارد مثل امیر حسین پور نایب رئیس... عزتی دبیر... خانم سلوکی نایب رئیس بانوان و مهدی واعظی مدیر روابط عمومی تاکید می‌کند که لیگ آقایان و بانوان در اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود و ادامه داد: مربیان و بازیکنان ما برای ادامه زندگی و آمادگی خود نیاز به مسابقات دارند. به هر حال ما باید به معیشت زندگی این چرخه هم توجه کنیم که لیگ تنها راه درآمد این خانواده بزرگ هندبال است. همه موارد بهداشتی را هم لحاظ می‌کنیم تا لیگ برتر استارت بخورد، ولی نه به هر قیمتی. اول سلامت بازیکنان و مربیان و دوم باشگا‌هایی مجوز می‌گیرند که بدهی‌های خود را تسویه کرده باشند. به اعتقاد رئیس جوان فدراسبون هندبال لیگ مردان با ۸ تیم بدون مشکل بهتر از ۱۲ تیم مشکل دار و دارای بدهی است. لیگ بانوان هم اگر ۵ تیم باشند بهتر از ۱۰ تیم است و من امیدوارم باشگاه‌ها این مورد را جدی بگیرند. ما دوست نداریم هیچ باشگاهی کنار برود و در حد ممکن تعامل هم می‌کنیم، ولی چه خوب است از همین ابتدا همه باشگاه‌ها با شفافیت مالی شروع کنند.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد زمان برگزاری لیگ هندبال و همچنین کاهش بدهی‌های مالیاتی خبر داد. علیرضا پاکدل گفت: ما بدهی سنگینی از جام ریاست جمهوری داشتیم که قرار است وزارت ورزش در حل این مشکل به ما کمک کند و امیدوارم بعد از این فدراسیون وارد چنین چالش‌هایی نشو

وی همچنین گفت: اداره کل مالیاتی از سال ۸۹ تا ۹۹ در بخش ارزش افزوده اقداماتی را آغاز کرده است و ما نباید با این موضوعات درگیر باشیم و این موضوعات باید در بخش بالادستی حل شود. این مشکل من نیست و در بخش وزارت باید حل شود؛ مگر فدراسیون چه آورده‌ای دارد. همچنین بدهی مالیاتی ما از ۹۵۰ به ۱۵۰ کاهش پیدا کرد که شخصا با تعامل این مهم را به اینجا رساندم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جذب مربی خارجی برای تیم ملی گفت: من به تمام مربیان ایرانی احترام می‌گذارم و فکر می‌کنم من سنت شکنی کردم و بعد از ۳۰ سال مربی ایرانی را انتخاب کردیم. اقای حبیبی یکی از بهترین مربیان ماست که برای تیم ملی هم خیلی زحمت کشید، اما واقعا سال گذشته ما بدشانسی آوردیم و هم در انتخابی المپیک و هم قهرمانی آسیا بدشانسی و برخی شیطنت‌های رقبا نا را از هدف دور کرد، ولی سخت در تلاش برای بدست آوردن جایگاه بایسته هندبال ایران در آسیا هستیم.

رئیس فدراسیون هندبال تاکید کرد: تلاش بر این است که دانش مربیان داخلی را بالا ببریم. هدف جذب مربی طراز اول است به چند گزینه خوبی هم رسیدیم، اما موضوع ارز ترمز ما را کشید؛ بنابراین کاری نمی‌کنم که هندبال دچار مشکل شود. اگر مشکلات ارزی اجازه دهد از مربیان خوب خارجی استفاده می‌کنیم در غیر این صورت و اگر بنا بر مربیان در جه سه خارجی باشد مربیان داخلی بسیار بهتر از آن‌ها هستند.

وی در مورد زمان برگزاری لیگ هندبال گفت: با جدیت به دنبال برگزاری لیگ هستیم البته باید ستاد مقابله با کرونا هم مجوز‌های لازم را بدهد. طبق برنامه‌ریزی که داشتیم قرار است لیگ برتر مردان ۲۸ شهریورماه برگزار و لیگ برتر بانوان هم چهارم مهرماه هم برگزار شود.
ما نیز از مواضع درست دکتر علیرضا پاکدل مدیر هندبال و تحصیل کرده فدراسبون هندبال بخصوص در مورد جذب مربی درجه اول خارجی حمایت می‌کنیم و امیدواریم هندبال ایران باز دیگر به جایگاهی که شایستگی اش را دارد دست یابد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار